Däcken ser mer spetsiga ut än de som sitter på min, hur är det på era???
 
Där ser man... =). Undra om det är fler saker som är ändrade maskinellt. Vore ju surt när min är köpt för 3 veckor sedan som sagt.
 
anders.josefson skrev:
Däcken ser mer spetsiga ut än de som sitter på min, hur är det på era???
Jupp, ser spetsigare ut. Samt orange, mina är silver.
 
Vad tror ni om däcken på denna spetsiga?? Bilden tagen av frugan :) ImageUploadedByTapatalk1396370033.398638.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
anders.josefson skrev:
Vad tror ni om däcken på denna spetsiga?? Bilden tagen av frugan :)[bild]
Ser faktiskt lika spetsiga ut som den med orange färg på hjulen. Sprang nu ut och kikade och så där ser min klippare ut exakt.. =)
 
depalma skrev:
Ser faktiskt lika spetsiga ut som den med orange färg på hjulen. Sprang nu ut och kikade och så där ser min klippare ut exakt.. =)
Undra om det är bättre med platta eller spetsiga??
 
anders.josefson skrev:
Undra om det är bättre med platta eller spetsiga??
Bra fråga.
Är väl bara att utvärdera det under säsongen. Möjligen bättre med spetsiga vid fuktigt underlag. Annars borde det väl inte ha någon större betydelse känns det som?
 
peternicklas
Tror det kan bero på att de "gamla" däcken har haft svårt för att rensa sig vilket medför att greppet blir sämre. Får höra vad nya däck kostar.
 
peternicklas skrev:
Tror det kan bero på att de "gamla" däcken har haft svårt för att rensa sig vilket medför att greppet blir sämre. Får höra vad nya däck kostar.
Låter som en trolig orsak.
 
Vad är en Lamdroid Z .... :)
ImageUploadedByTapatalk1396436845.394427.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sakora
  • Laddar…
Det är någon som inte kan läsa eller stava ordentligt Landroid 2, kan man tänka sig att det blir Lamdroid Z. Man kan ju undra vem som har satt "Ordinarie pris" ??
 
slaskankan skrev:
Regnsensorerna sitter längre ut ser det ut som. Mina är mer gömda, knappt synbara.
Verkar vettigt. Då kanske dom t.o.m. fungerar. Min klipper gladeligen i spöregn då regnsensorerna är gömda "under tak".
 
zno skrev:
Verkar vettigt. Då kanske dom t.o.m. fungerar. Min klipper gladeligen i spöregn då regnsensorerna är gömda "under tak".
Min klipper också i regn. Kom ett ösregn i somras och jag sprang ut och kollade, jodå den var på väg hem pga. regn.... Så fungerar gör dom, lite okänsliga bara..
Skulle man inte kunna ta dremeln och frilägga sensorerna lite?? Vad tror ni??
 
Nä...det är la synd att behöva modda med den, designen är ju snygg som den är? Är litet trött på dessa billiga klippare som man måste hålla på och mecka med för att få till rätt funktioner. Hade tidigare Automower som funkade perfekt out of the box. Hoppas att Worx kan konkurrera, känns som en bra maskin för det priset och förhoppningsvis behövs inte någon hårdvaruförändring, utan att mjukvaruuppdateringar kan lösa barnsjukdomarna...
 
Hej,

Jag funderar på en Landroid 2.0 och har lite frågor - Har försökt läsa så mycket som möjligt på forumet kanske har ni redan svarat på dessa men aldrig fel med lite recap :). 2.0 kör den över slingan dvs. klipper den över slingan eller klipper den enbart fram till slingan... jag har rak gräsmatta med få hinder etc. så jag tänkta hur nära tror ni man kan köra kanten? Tänkte testa med 10 cm från kanten eller kan jag t.o.m. gå närmare?

Sen så undrar jag... jag har en liten "gräs Ö" på fram sidan och mellan gräs ön och andra sidan är gången till entrén. Där har jag först stenar i form av små strandstenar nästan (40cm) och sen kommer plattor och sen igen stenar ca 40 cm tills den kommer ut till stora gräsmattan. Min fråga är tror ni den kan köra över stenarna eller måste jag sätta plattor typ göra en gång för gräsklipparen? Gången är förtillfället 90 cm vilket borde räcka för gräsklipparen att ta sig igenom. Tror jag läste tidigare att enligt manualen skall det vara 2m men någon har testat med 70cm och det har funkat perfekt. Man kan ju alltid flytta över den manuellt men då försvinner hela konceptet med robotgräsklippare tycker jag.

Sen undrar jag: Jag håller på så gräs 1kvm och vill inte att roboten kör på detta så jag kommer troligtvis lägga slinga runt detta men sen när det har växt så behöver jag ta bort slingan... Måste jag lägga om hela slinga runt tomten eller kan man på något sätt klippa av det och koppla på det på nytt eller förstör jag slingan helt då?

Ifall det är några oklarheter så ska jag försöka förtydliga annars vore jag jätte tacksam ifall någon kunnig kan svara :). Jag är väldigt sugen på att köpa den då den är bl.a. snygg och fick 3e bäst i test på råd & rön 2013 test av 14 robotar (före bl.a. Automower och Stiga etc.). Den som kom 1a var Robomow MS1000 (15 TSEK) och 2a Viking MI 632 (20 TSEK).

Trevlig helg! //Emanuel
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.