peternicklas
Vår inspelningsbara DVD la av igår. Jag vill ha något som ersätter denna enligt:
DVD spelare.
Kunna spela in från TV.
Kunna nå mina filmer på NASarna.
Webläsare för att t.ex. kunna se filmer mm.
Gärna stöd för AVI, WMV, MP4, MP3 m.fl.
Både WIFI och trådat nätverk.
Fjärrkontroll.
Ska dessutom ha ett lågt pris.
Denna finns men är tydligen för hårt låst till Samsung http://www.dustinhome.se/product/5010780440/samsung-homesync-b9150-1tb/.
Apple TV är inget val, likaså Googles variant.
Finns det något?

Har du kollat på någon variant av Dreambox för inspelning och "mediahantering". En separat DVD-spelare får du ju nästan gratis idag.

OpiMaza
Jag tror inte det blir lätt att hitta något till en billig peng med den kravlistan du har.
Däremot så kan jag väl tipsa dig om en HTPC med XBMC så löser du det mesta på din lista.

Alfredo skrev:
Har du kollat på någon variant av Dreambox för inspelning och "mediahantering". En separat DVD-spelare får du ju nästan gratis idag.
Ja! Funkar utmärkt, om man har behov av en mottagare också förstås..... Kör VU+ Solo2 och Solo här och är riktigt nöjd. Det enda jag inte fått fason på ännu är Netflix - vet ej om det går att fixa.

Mikael_L
Vi har en D-link Boxee.
Den fixar det mesta av det där.

T.o.m tjejen lärde sig snabbt hur det funkar. :)

Findings hittills, inget stöd för divx, den synkar bäst mot nätverk om man kör NFS filsystem (Network File System) men lite krångligare om det är något microsofttjafs i andra änden.
Men vår NAS kör NFS, så det går bra.

Och sen har vi det tråkiga att den hänger sig lite då och då, typ nästan en gång in veckan, som kräver hårdboot.
Inte jättejobbigt, inte så att jag orkat ta tag i det än. :)

Det finns någon slags free-Boxee-ware man kan ladda hem och köra istället. Jag är sugen, har nog tänkt prova, men även det ligger på den teflonbelagda delen av todo-listan och glider hela tiden längre bort. :)

Mikael_L skrev:
Och sen har vi det tråkiga att den hänger sig lite då och då, typ nästan en gång in veckan, som kräver hårdboot.
Inte jättejobbigt, inte så att jag orkat ta tag i det än. :)
Jag fixade det problemet direkt. Skickade tillbaka sk-ten till Dustin.

Apple-TV och Netflix fyller mina behov. Vem sjutton orkar ladda ner film dessa dagar?

Kanske en raspberry pi med XMBC och TV-mottagere? Kolla in denna artikel. Om det funkar uppfyller den alla kraven.
Om du köper en licensnyckel för omkring $2 så kan du koppla en USB-dvd-spelare till din raspberry pi.

Pi'n med xbmc är kul men lite instabil är min uppfattning. Kanske går att fixa med lite jobb men....

mycke_nu skrev:
Vem sjutton orkar ladda ner film dessa dagar?
Den som vill ta med filmerna till den internätlösa sommarstugan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.