Lastbilen var här och hämtade massorna från källaren idag.. tydligen har bilarna våg nu för tiden - Domen var ca 9 ton, på en och en halv dag. Känner mig lite stolt... och trasig...

Men nog om det, fick ju en massa annat gjort - Schaktat ut 60kvm infart ned till berget och fyllt på med tre lastbilar 0-63.

IMG_0859.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0863.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0869.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Paddas av helt i morgon sen står en bytta stenmjöl och väntar!
Även handlat Cellplast, armering, RiR och golvärme till pannrummet som väntar att bli gjutet... Puh! :screwy:
 
Y
Tuffatrunt med traktorn och samlat alla rishögar runtom på tomten samt tagit ut amerikanaren och städat lite i den verkstaden.
 
Har idag bestämt att sommarstugan, som vi "bara" skulle ansluta till kommunalt V/A i sommar, trots allt får: nytt badrum, nytt kök, nya golv, staket runt, tre altaner och en nyspönad vägg. Det var den våren/sommaren...
Tur att det är lätt att snacka...
 
Nu sitter i alla fall golvbrunnen på plats.

ImageUploadedByByggahus.se1396119792.586007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Montören skrev:
Har börjat grundmåla panel till huset.
Finns det något tråkigare än att måla???
Speciellt när man vet att man har några tusen meter kvar..:banghead:
Målarna som körde panelen innan montage på ett av husen i kvarteret rollade allt för att sedan snabbt dra av med pensel?! Kan det vara nått? Snabbt och smidigt i mitt tycke...
 
D09
Yrrol skrev:
väntar på svar från butiken. det är inte foten i sig utan ramen som den är uppskruvad i. Ett fyrkantrör, med en plåtbit i änden som har mutter. plåtbiten punktsvetsad med 2 små noppor.. ena släppte.. benet vikte sig..
klart det går att svetsa/löda fast, jag är mer bekymrad för framtiden när man ska lyckas slita ut kalaset igen..

och nu sa mor att hon skulle på sjukhus för operation så om dom ringer så är hon död.. å vilken rolig dag detta blev..
Hoppas allt är bra med dig
 
D09
Nyfniken skrev:
Lite kort fallhöjd, men väl tilltagen inbromsningszon, ovanlig modell! ;)
Nya Eu regler, max hastighet 1kmh ;)

Har en livsfarlig plats för den här hemma :)
 
  • Gilla
Wirre740
  • Laddar…
Krattat gräsmattan och slipat delar av altanen. 78kvm hårt eftersatt, tar sin tid. ...
 
D09
Skurat rutschkanan.

Riktigt fint skick, nästan synd o ge den till barnen.

Skulle passa bättre till en vuxenpool 👍

Nu kan jag inte bestämma mig på vilken sida om berget jag ska ha den...



Barnvänlig eller dödsfällan?
 
ullberg skrev:
[bild]

(Och för att förekomma ev kommentarer, nej det är inte ålderdomshemmet jag avser, jag tycker om dessa på grund av det fantastiska hantverket och fina mekaniken)
Visst är de fina, jag har också en sån där. Synd att det inte gick att få ekonomi i företaget trots inblandning av både skumma ryssar och en galen holländare/belgare och kineserna och så...
Eller det kanske inte var SAABen du menade? ;)
 
  • Gilla
Akahigi och 1 till
  • Laddar…
Carl_Elvis skrev:
Visst är de fina, jag har också en sån där. Synd att det inte gick att få ekonomi i företaget trots inblandning av både skumma ryssar och en galen holländare/belgare och kineserna och så...
Eller det kanske inte var SAABen du menade? ;)
300 spänn för en SAAB? - Då har du blivit lurad...
 
Flyttat automovern. Blev ca 35m flytt av kabel och eftersom vi har frekvent besök av hundar så var det ner i backen med den som gäller.
 
Rivit en mellanvägg och ett platsbyggt skåp som gick halvt ut i garaget och tog plats samt bytt en av garageportarna, följde ett flång nyt car-in portblad med kåken. Egentligen skulle jag behöva ett portblad till, men det lär väl inte gå att hitta.
 
Målat väggarna i trapphuset en gång istället för planerade två gånger och ett lager i taket. Det tar verkligen grymt mycket längre tid att maska när det inte är enkla, fyrkantiga rum.

Dessutom förstår jag nu tillfullo varför vi borde köpt ett sprutmålningssystem med lansar.
 
Hämtat hem kakel, klinker, kommod, tvättställ, flytspackel etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.