4 466 läst · 35 svar
4k läst
35 svar
Vad får dig att "gilla" en post?
Vad bra! Vi är överens om att Gilla-funktionen inte fungerar, men att det inte spelar nån roll.ullberg skrev:Så länge man inte är like-jägare (vilket jag inte tror vi har så många här på BH, eller?) så är väl det inte ett problem. Om det skulle hända mig (vara den som skrivit det långa inlägget) skulle jag ändå "ta åt mig" av gillandet och inte sörja att den inte bidrog till mitt totala antal gillanden.
/U
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Mina gilla kan betyda:
tack för ditt engagemang.
kunde inte sagt det bättre själv.
se det var en intressant och insiktsfull tanke.
se det var ett projekt som för mänskligheten framåt.
Vanligen gillamarkerar jag inte oneliners, underfundigheter och ämnesflykt som inte för diskussionen i sig framåt, även om jag kan uppskatta sånt ändå.
tack för ditt engagemang.
kunde inte sagt det bättre själv.
se det var en intressant och insiktsfull tanke.
se det var ett projekt som för mänskligheten framåt.
Vanligen gillamarkerar jag inte oneliners, underfundigheter och ämnesflykt som inte för diskussionen i sig framåt, även om jag kan uppskatta sånt ändå.
Eftersom gillafunktionen inte är någon valuta eller kostar något så är jag frikostig med dessa när andra människor engagerar sig och hjälper mig, andra eller sig själva framåt
Det är ändå någons tid man tar när man söker hjälp eller diskussion
Det är ändå någons tid man tar när man söker hjälp eller diskussion
Jag brukar ofta gilla ett svar jag fått som jag tycker är bra,utförligt och hjälper mig i min frågeställning, som ett slags tack....
Humor och lite finurlig underfundighet med glimten i ögat är oxå ingredienser till ett gilla från mig.....detta gäller oftast de lite längre ordväxlingarna.....
till sist det som cpalm är inne på..som ett slags +1 på ett svar jag hade tyckt/skrivit likadant...istället för att göra trådar längre än nödvändigt....
Humor och lite finurlig underfundighet med glimten i ögat är oxå ingredienser till ett gilla från mig.....detta gäller oftast de lite längre ordväxlingarna.....
till sist det som cpalm är inne på..som ett slags +1 på ett svar jag hade tyckt/skrivit likadant...istället för att göra trådar längre än nödvändigt....
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Bästa svaret
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 431 inlägg
Jag gillade #1 för att TS tog upp en väl underbyggd frågeställning, och #3 för att jag bara höll med...
Att folk gillar olika är fullt naturligt. Tänk om alla tyckte likadant! Samma inlägg, samma mat, samma färg...
I början försökte även jag att lära mig något av detta, helt enkelt för kunna skriva mer värdefulla inlägg. Men jag hittade ingen röd tråd, det finns nog av naturliga skäl flera, där kanske tiden på dygnet och vädret bidrar.. Jag matar istället på som jag alltid gjort, för det är JAG som folk får gilla bäst de vill.
Att folk gillar olika är fullt naturligt. Tänk om alla tyckte likadant! Samma inlägg, samma mat, samma färg...
I början försökte även jag att lära mig något av detta, helt enkelt för kunna skriva mer värdefulla inlägg. Men jag hittade ingen röd tråd, det finns nog av naturliga skäl flera, där kanske tiden på dygnet och vädret bidrar.. Jag matar istället på som jag alltid gjort, för det är JAG som folk får gilla bäst de vill.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 298 inlägg
Men om man gillar, och sen gillar igen, så ogillar man väl inte inlägget mer än vem som helst som inte alls har läst inlägget? Eller har jag missat nån dold ogillafunktion?
Men du skriver ju bara värdefulla inlägg, så det är ju självklart att det då inte går att hitta någon röd tråd.Bo.Siltberg skrev:I början försökte även jag att lära mig något av detta, helt enkelt för kunna skriva mer värdefulla inlägg. Men jag hittade ingen röd tråd, det finns nog av naturliga skäl flera, där kanske tiden på dygnet och vädret bidrar.. Jag matar istället på som jag alltid gjort, för det är JAG som folk får gilla bäst de vill.
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Jag kom på mig själv med att gillamarkerkera ett inlägg i en annan tråd där mitt gillande betydde "den där lösningen blir nog bra, kör på den". Ok, efter moget övervägande kan jag sammanfatta min egen gillapolicy med att
ett gilla från mig betyder att jag gillart.
ett gilla från mig betyder att jag gillart.