Svar: 1 Orchid Myst

Egenodlat är det godaste man kan äta! Med detta kit kan jag hitta före svärmor till första skörd - skulle ge många pluspoäng. I det långa loppet vinner nog hennes stora växthus, men det är en annan historia...

1. Orchid Myst!

Min mamma försöker odla lite grönsaker på sommaren men det är endast morötter och potatis. Vi bor i norrland så har snö mestadels på året nästan och kan inte börja förodla då marken är helt stelfrusen och täckt med minst en halvmeter snö. Men den här manicken kan vi faktiskt odla saker som är lite roligare också!

Pga mycket ekonomisk stress för mina föräldrar hade jag velat vinna denna så att vi kan odla egna grönsaker, sallad osv så att vi även kan sänka kostnaderna. Tack!

1. Orchid Myst

Jag vill vinna eftersom min åttaårige son är väldigt intresserad av att odla och hitintills har det väl inte gått superbra för oss; det enda vi egentligen har lyckats med är morötter (2 år i rad faktiskt). Med såna "proffsgrejer" borde väl t.o.m såna som vi kunna lyckas? Hoppas nu turen är på vår sida!

1 Orchid Myst
Detta skulle bli en bra start för mina barn (4 & 2år) att bli intresserad av grönsaker. Att se saker växa och ta form kommer förhoppningsvis öka intresset för grönsaker.

Svar: 1 Orchid Myst

detta skulle bli den perfekta presenten till min trädgårdstokiga sambo!

Orchid Myst

Nu är det snart vår..
Äntligen man i trädgården fixa får!
Vill ju ekologiskt och smart vara..
med denna hjälp kan jag nog det klara!
Med fix och trix blir vi nyttiga, pigga ock krya..
När vi får spännande trädgårdsprylar som är nya!

Rätt svar är: 1 Orchid Myst
Det är spännande att odla för sig själv framförallt när det blir skördetid

Orchid myst är ju rätt svar på frågan!
Jag är en glad amatör som bara älskar att odla! Gör så gott jag bara kan älskar verkligen att odla allt jag kommer över! Så ett litet frö se hur det gror och växer! Ni kan ju förstå hur bra det skulle gå med ett sånt fint odlingspaket! Då kan man snacka om gröna fingrar!

Rätt svar 1 Orchid Myst.
Jag skall flytta och mellanförvara växter på jobb och kommer inte igån förän den 10 April så jag behöver verkligen det bästa av det bästa för att få en fin uteplats innan sommaren är över.

Orchid Myst!
Med detta odlingspaket har jag större chans att kunna plantera ut kraftigare växter så inte mördarsniglarna käkar dem redan till frukost......

svar: 1 Orchid Myst

Jag har tänkt att börja odla hemma och slippa köpa saker från affären och så blir det billigare och bättre för oss hemma. Sen tror jag dottern skulle lära sig mer om sånt och bli mer intresserad.

bloodsband@live.se

Rätt svar är 1. Orchid Myst

Jag älskar att odla och skulle bli så glad att själv kunna ha hemma min egen sallad utan en jätteplantage!

1) Orchid myst

Min sambo älskar växter och växtodling men saknar, bland annat, dessa verktygen. Det vore en trevlig present till henne när hon snart fyller 40, utöver det jag annars planerar.

/Jörgen Rydberg

1. Orchid Myst
2. Nyblivna husägare i Norrbotten, med Sveriges kortaste odlingssäsong, behöver all hjälp vi kan få :) Exalterade som bara nyblivna husägare kan vara har vi bunkrat upp med 15?! Olika fröpåsar och allt måste förodlas för att vi ska hinna njuta av blomsterprakt och egen odlade grönsaker redan till sommaren :)
Mvh Linda lindaelisabeth@hotmail.com

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.