17 484 läst · 9 svar
17k läst
9 svar
Lådinsats till gamla stommar? Fixline?
Hej, vi är på väg att byta köksluckor, men lådorna håller nog inte många år till så vi tänkte byta dem i samband med nya fronterna. Luckleverantören sålde ett system där fyra lådor gick på 4200, ex fronter. Det såg stabilt ut, med metallväggar i lådan. Men sen hittade jag Fixline med fem lådor för 1500, ett betydligt lägre pris. Där är lådorna helt i trä, men jag funderar på om det är så pass mycket sämre att man ska betala tre gånger så mycket. Har någon erfarenheter av Fixlines insatser eller liknande?
Länk till lådinsatsen: http://www.fixline.se/index.php?route=product/product&path=36&product_id=83
/Måns
Länk till lådinsatsen: http://www.fixline.se/index.php?route=product/product&path=36&product_id=83
/Måns
Lätta att montera eftersom skenorna sitter fast i sidoramarna. Inga mätningar behöver göras i skåpen.
Bra glidskenor också.
Har monterat sådana i 60-talsskåp som ersättning för utslitna plastlådor.
Lådorna kan upplevas som klent dimensionerade, men hittills har de hållit i drygt 10 år.
Bra glidskenor också.
Har monterat sådana i 60-talsskåp som ersättning för utslitna plastlådor.
Lådorna kan upplevas som klent dimensionerade, men hittills har de hållit i drygt 10 år.
Framförallt arbetsinsatsen, ett luckbyte är det enklaste sättet att göra vårt kök lite modernare. Skulle jag byta stommar vill jag byta bänkskiva när jag ändå är igång, och ho, och kakel, och ugn osv. Vi får se vad offerten på luckorna landar på, återkommer med lite jämförelser då.
Lite återkoppling: Vi hittade en lokal snickare som gjorde luckorna och frontena till ett rimligt pris, och Fixline-lådorna funkade bra också. De tillverkas av ett bolag som heter Boendekomfort i Viken, och som verkar ligga bakom själva "Fixline"-varumärket också. De var lite dåliga på att svara på mail, men lådorna levererades snabbt och utan problem. Monteringen var en kväll med limmande av lådor, och en halvdag med skruvande av insatser och fronter. Eventuellt krångel bestod väl mest i att få insatser och fronter att sitta rakt och snyggt i gamla småkrokiga stommar, men slutresultatet blev vi mycket nöjda med. Nackdelar med lådorna? Något grunda, det är svårt att hitta passande besticklådor, och vid limningen får man vara uppmärksam på att glidskenan inte tar emot vid bottenplattan. Det missade jag på en låda och den blev lite trögare att dra än övriga.
Se upp dem passar inte till alla och om man vill få tag i någon för att få hjälp så håller dem sig undan tror inte det är ett seriöst företag.
Har du haft problem med dem Per? Som jag skrev ovan upplevde jag hela proceduren hyfsat smärtfri, och måtten står ju tydligt på sajten. Verkar ju legit också om man kollar tex allabolag: http://www.allabolag.se/5564475365/Boendekomfort_i_Viken_AB
Ja efter har fått fel dimension på lådorna första gången och sen när jag satt in ramen så passade det inte med mina frontlådor och när man försöker att få tag på ägarna så är det omöjligt så nu står man där med betalda insatser man inte kan använda.
Jag har monterat in flera av Fixlines lådinsatser och varit mycket nöjd med både kvalité och resultat.
De säljer även besticklådor och skärbrädor som är kanonbra och snygga.
Har bara positiva erfarenheter + att kommunikationen är snabb, trevlig och proffsig.
Alla mått står klart och tydligt i deras shop så det är lätt att beställa rätt.
Jag kan verkligen rekommendera FIXLINE
De säljer även besticklådor och skärbrädor som är kanonbra och snygga.
Har bara positiva erfarenheter + att kommunikationen är snabb, trevlig och proffsig.
Alla mått står klart och tydligt i deras shop så det är lätt att beställa rätt.
Jag kan verkligen rekommendera FIXLINE
Redigerat: