Skulle behöva hitta en 36mm hylsa som passar på ett 1/2" spärrskaft. Verkar som 1/2" slutar vid 32mm.
Eller finns det någon adapter så att jag kan sätta på en 3/4" hylsa?
 
Biltema har.

36mm 3/4" hylsa nr: 10-2365
Förstoringstapp 3/4-1/2 nr: 10-1989

Total kostnad: 82kr. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Biltema har.

36mm 3/4" hylsa nr: 10-2365
Förstoringstapp 3/4-1/2 nr: 10-1989

Total kostnad: 82kr. :)
Klockrent, sökte på adapter istf förstoringstapp(y)
 
  • Gilla
1457g
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Biltema har.

36mm 3/4" hylsa nr: 10-2365
Förstoringstapp 3/4-1/2 nr: 10-1989

Total kostnad: 82kr. :)
Eller, jag har hört att någon råkat sätta ihop hylsan och tappen och sedan ställt den på bandet och sedan råkade kassatanten blippa endast lappen på tappen som stack upp. Vidare hörde jag att vederbörande kund inte upptäckte detta misstag förrän senare och kunde därför inte påpeka misstaget på plats.
 
  • Gilla
Slugge
  • Laddar…
Numer är de väl förpackade enskilt så man nästan inte kan få loss dem med avbitare ens..
 
MathiasS skrev:
Eller, jag har hört att någon råkat sätta ihop hylsan och tappen och sedan ställt den på bandet och sedan råkade kassatanten blippa endast lappen på tappen som stack upp. Vidare hörde jag att vederbörande kund inte upptäckte detta misstag förrän senare och kunde därför inte påpeka misstaget på plats.
Eftersom jag misstänker att denna "någon" även gillar blåa Bosch; principen borde ju bli densamma om man klickar ihop en hög med L-Boxx maskiner och ställer upp på bandet. ;)

Är det därför klicka-ihop lådor är så poppis, för att dom är lättare att sno ur butiken?
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Har biltema adaptern 1/2 till 3/4 sen några år tillbaka funkar ok.

mvh
 
skalman1 skrev:
Eftersom jag misstänker att denna "någon" även gillar blåa Bosch; principen borde ju bli densamma om man klickar ihop en hög med L-Boxx maskiner och ställer upp på bandet. ;)

Är det därför klicka-ihop lådor är så poppis, för att dom är lättare att sno ur butiken?
Vet ej, jag har hört att kunden ifråga bara har en lboxx så det finns inte så mycket att klicka ihop.
 
skalman1 skrev:
Biltema har.

36mm 3/4" hylsa nr: 10-2365
Förstoringstapp 3/4-1/2 nr: 10-1989

Total kostnad: 82kr. :)
Köp inte de blanka 3/4" hylsorna på Biltema. De har dålig precision och spricker om man tar i ordentligt. Lägg på några tior och köp den svarta 36mm krafthylsan (71-138) som är mycket bättre.
 
ZipLock skrev:
Köp inte de blanka 3/4" hylsorna på Biltema. De har dålig precision och spricker om man tar i ordentligt. Lägg på några tior och köp den svarta 36mm krafthylsan (71-138) som är mycket bättre.
Jaså? Jag har ett gäng såna och dom passar bra, dom har även klarat att man hänger på 2,5m rör på skaftet och hoppar som en galning på. :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Återkommer med uttalande när jag lossat o sedan dragit fast muttern igen med 280 Nm.
Om den rasar kommer jag hålla Skalman1 personligt ansvarig:rolleyes:;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Nejdu, det kan inte vara mitt fel då jag är en 80-talist. :p
 
  • Gilla
GzO och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.