2 417 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Nu är huset på plats....!
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Skaffa en hemsida och dokumentera bygget!
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Sorry I stand corrected! Tar tid att vänja sig vid det nya forumet! ;D
Härlig utsikt förresten.....själv skall man träffa markentreprenören nästan vecka för att schaktningen skall påbörjas....vårt hus kommer vecka 1!!!
Härlig utsikt förresten.....själv skall man träffa markentreprenören nästan vecka för att schaktningen skall påbörjas....vårt hus kommer vecka 1!!!
Tjenare!
Vårt kontrakt med Vallsjöhus i Norrköping är snart i land (förhoppningsvis). Ska ni visa ert hus och i sådanafall hur mycket har ni fått i visningsersättning??
Till Calle Anka: har för mig att du bygger i Svärtinge! vilken markentreprenör använder du??
Vårt kontrakt med Vallsjöhus i Norrköping är snart i land (förhoppningsvis). Ska ni visa ert hus och i sådanafall hur mycket har ni fått i visningsersättning??
Till Calle Anka: har för mig att du bygger i Svärtinge! vilken markentreprenör använder du??
Hej!
Vi har inte fått någon förfrågan angående visning, vet ej heller om det är av intresse från dom, vi har ritat huset själva och det är inte likt någon av deras kataloghus.
Vi får se om de vill att vi ska göra det, återkommer om det blir aktuellt.
//Veronica
Vi har inte fått någon förfrågan angående visning, vet ej heller om det är av intresse från dom, vi har ritat huset själva och det är inte likt någon av deras kataloghus.
Vi får se om de vill att vi ska göra det, återkommer om det blir aktuellt.
//Veronica
matbr107 skrev:
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Det blir Persson Markentreprenad, Svärtinge....börjar schakten om 2 veckor....hoppas mildvädret håller i sig....och INGET regn!matbr107 skrev:
Så härligt tänk när vi kommer så långt !!! Vi ska troligen börja schakta om ett par veckor ! ! men jag undrar oxå om grunden...kan man sätta huset på plats sååå fort ??? Vårt hus levereras vecka 1 så det är ju en lång tid från det att grunden gjorts.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Det snabbaste är 3 dagar tror jag.....sen kan man ställa på huset. Men sen måste ju eländet torka ut....i 3 månader eller så.Sophia skrev:
Noterar att du är uppe 06.30 på en söndag....förbereder fars dags kaffet förstås
Hade precis kommit hem från jobbet. [smiley=shocked.gif] Vaknade 15.30 till en serverad farsdagmiddag hos grannarna (tillika svärföräldrarna)! ;DCalle Anka skrev:
Det snabbaste är 3 dagar tror jag.....sen kan man ställa på huset. Men sen måste ju eländet torka ut....i 3 månader eller så[/quote]Calle Anka skrev:
Men vänta nu.... räcker det med 3 dagar ..? kan man "ställa dit" huset sen..? sen då? kan man fortsätta bygga så länge man inte lägger golvet (typ parkett) eller hur menar du nyu då??
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Precis....betongen härdar ju snabbt men fukten finns kvar och fuktkvoten måste mätas och vara OK innan man lägger t ex ekparketten. Detta tar sin lilla tid. Innerväggar och annat kan du klara av under tiden.
Liknande trådar
-
Noja över om kablaget i huset är för klent för nuvarande säkring.
El -
Jag har rivit kattvind nu dunsar det i hela huset
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp mig! Hur "räddar" jag huset från att sätta sig ännu mer?
Byggmaterial & Byggteknik -
Svårt att få huset sålt nu?
Köpa & Sälja hus -
Från husets vattenutkastare till växthuset. Hur?
Växthus