Satt fönstersmyg. Och när jag nästan var klar med foder då gjorde en dyckert en go sväng och gick rakt upp genom smygen. Tur nog hade jag inte handen där...
Givetvis i den nedre smygen. I badrum. Liten men ändå ökad risk för vatten.
- Jag känner att det är viktigt att det är tätt på bästa vis (utan att riva allt).
! Dragit ur dyckerten.
? Funderar nu på om jag ska ta ett litet borr och borra upp lite för få bort kratern.
? Sen fylla med trälim?
? Eller är spackel tätare?
Givetvis i den nedre smygen. I badrum. Liten men ändå ökad risk för vatten.
- Jag känner att det är viktigt att det är tätt på bästa vis (utan att riva allt).
! Dragit ur dyckerten.
? Funderar nu på om jag ska ta ett litet borr och borra upp lite för få bort kratern.
? Sen fylla med trälim?
? Eller är spackel tätare?
Produkter som diskuteras: "Dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Spiken bytte riktning och gick snett ut genom smygen och slog upp ett större utgångshål. Det vill nu TS snygga till.
åk till firman du köpte foder och smyg av. är det en välsorterad firma kan de ha färg i små burkar, typ i storlek som tippex med en liten pensel i (50kr max). Skriv gärna vad det var för fabrikat på foder och smyg. Har vi samma så kan du få färgkoden av mig, annars kanske någon annan har färgkod till just ditt foder.
snickeri spackel på fingret
dutta i hålet
låt torka några minuter
torka av med fuktad trasa (var lätt på handen så du inte får med dig spacklet i hålet)
torka bort överflödigt spackel runt hålet, det gulnar. kolla i lite olika vinklar så ser du lättare om du missat.
dutta dit lite färg,
låt torka
har funkat för mig, är man noga så blir det bra.
snickeri spackel på fingret
dutta i hålet
låt torka några minuter
torka av med fuktad trasa (var lätt på handen så du inte får med dig spacklet i hålet)
torka bort överflödigt spackel runt hålet, det gulnar. kolla i lite olika vinklar så ser du lättare om du missat.
dutta dit lite färg,
låt torka
har funkat för mig, är man noga så blir det bra.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden