Försökt klura ut va f*n som är fel med varmvattnet... :-/
 
Rivit fuktskadad puts från källarväggarna. Blottlagt reglar och golvbjälkar i våning 1. Märkt upp placering av fördelarsystem (home-run-system) för PE-RT rör.
 
D09
Gjorde "pulkabacken" för bra..

Hade gjort en snygg vall som skulle fånga upp lilleman i kurvan och leda han o pulkan rätt..

Funka med lilla pulkan, men med stora så skutta han över vallen och jag fick fångat upp honom precis på kanten ner till grannen ha ha

Grabben tjöt av glädje iaf och hans mamma såg inget så jag är nöjd :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
phl skrev:
Min dotter målade förvisso en liten gubbe i ett hörn innan vi rollade hela väggen. Kanske skulle behållt den :) Rummen är endast "biytor" för förvaring, pannrum etc. Funkar nog, kommer bli belamrat med allsköns mög inom kort.
Flickan skulle säkert uppskatta att få en vägg att jobba på som sin egen.
Uppmuntra henne till lite målande! Det kanske väcker en slumrande talang :)
 
mexitegel skrev:
Ränt runt som en idiot och försökt balansera värmesystemet. Går sådär, handdukstorken trilskas :mad:
Gav upp den jävla balanseringen och åkte med barnen till Sjöhistoriska museet istället, fikade och käkade pizza. Nu är jag på bättre humör :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Korvgubbe
phl skrev:
Min dotter målade förvisso en liten gubbe i ett hörn innan vi rollade hela väggen. Kanske skulle behållt den :) Rummen är endast "biytor" för förvaring, pannrum etc. Funkar nog, kommer bli belamrat med allsköns mög inom kort.
"Ljust&Fräscht" har kanske blivit lite av skällsord men i utrymmen som källare, förråd, garage, garderober och liknande så tycker jag att det är helt rätt väg att gå. (y)
 
Efter en vecka med tokmycket jobb och en vecka skidåkning har jag nu kommit igång igen med badrummet. Jag isolerade lite tak och väggar idag.
 
Städat i källaren, monterat tillbaks en dörr samt hyvlat lite på en kvaddad tröskel. Just det, fick rengjort färgsprutan med tillbehör oxo...
 
Skissat lite på vårens altanbygge och fått mina misstankar bekräftade av bygglovskontoret att det behövs bygglov. Misstänker dessutom att det blir knivigt att få det beviljat.
 
Fått skorstenen sotad.
 
-RB- skrev:
Fått skorstenen sotad.
Dito
 
mexitegel skrev:
Skissat lite på vårens altanbygge och fått mina misstankar bekräftade av bygglovskontoret att det behövs bygglov. Misstänker dessutom att det blir knivigt att få det beviljat.
Tråkigt... varför tror du det blir knivigt??
 
Satt en droppskål under röret till varmvattnet från den borttagna pannan för det läcker kallvatten bakvägen från blandarventilen. Pannan är nämligen borttagen och jag väntar på bergvärme.

Sedan har jag slipat ner en fönsterbänk i plywood från 1974 som aldrig varit lackad och lagt på första lagret klarlack så lystern blir bättre. Skall lacka ett par gånger till i morgon men nu får första lagret hårdna lite.

mexitegel - bygglov behövs väl bara för konstruktioner över 0.5 meter? Eller är det skärmväggarna dom vill ha bygglov för?
 
Fortsatt att isolera och räta upp ytterväggen i badrummet. Sen fick vi besök och då avstannade arbetet.
 
Anders_Nilsson skrev:
mexitegel - bygglov behövs väl bara för konstruktioner över 0.5 meter? Eller är det skärmväggarna dom vill ha bygglov för?
Här var det visst över en meter som krävde lov. Det som kräver bygglov är en mindre utbyggnad på balkongen/upphöjda däcket som finns i anslutning till altanen. 3138 kr ska det visst kosta, schysst med en bygglovskostnad på 1000 kr/kvadratmetern :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.