ullberg
MathiasS skrev:
Tvättat bilarna!

Perfekt biltvättarväder idag. I stockholm.
Själv passade jag på att lägga på nya sommardäck på fälgarna, inkl att blocketshoppa en ny fälg då en av mina gått en närmatch med en trottoarkant och förlorat (min bättre hälft som satt bredvid när det hände noterade kallt, "oj vad skönt att det inte var jag som körde").

Snart dags att sätta dem på bilen hoppas jag!

Runt huset har jag annars snöröjt för andra gången denna säsong, och inne har jag köpt, moddat & monterat en ny nyckelhållare i entrén.

/U
 
Idag har jag byggt upp en mellanväg där det tidigare stått en vägg. Dörrar och karmar kommer troligen på måndag.
Förutom dörr till rum bakom nyss byggda mellanvägg, så ska angränsande rum få likadana dörrar.Som huset i övrigt.
Utöver detta så skulle jag lista klart ett sovrum men lyckades haverera klingan totalt då jag sågade i ett anhåll. Det blir till att köpa nytt på måndag.

//M
 
mangea skrev:
Idag har jag byggt upp en mellanväg där det tidigare stått en vägg.
???
 
Rivit gamla rör och målat badrumstak två varv.
 
Y
silikonat
 
Yrrol skrev:
silikonat
Läpparna? Brösten?? Sorry kunde inte hålla mig.....:)
 
Fick ÄNTLIGEN klart mina förbannade innerdörrar idag. Schabblade givetvis på slutet, som jag alltid gör när jag sprutlackar och är ivrig att bli klar. Lite bilder på några av dörrarna, resten är återmonterade.

avlopp_kallare19.jpg

avlopp_kallare18.jpg

Fick även gjutit fast avloppsröret till handfatet på källartoan. Hade räckt att putsa fast det men jag gillar betong :)

avlopp_kallare17.jpg

Då resten av familjen var på något mellorep passade jag på och måla nästa rum i det pågående källarprojektet. Undrar om man kommer ångra att man målar allt vitt? Originalfärgerna var lätt brutna i olika ljusare pastellnyanser.

avlopp_kallare20.jpg
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Tvättat bilarna!

Perfekt biltvättarväder idag. I stockholm.
Samma här, för maskintvätt. Satt kvar i bilen och höll på med avtorkning (man får några putsdukar på köpet) när borstarna stannar på vindrutan. Upptäcker att bilen tryckts bakåt till inkörsporten.
Reflexen att dra handbromsen fungerar bara när man kliver ur bilen :/
 
Lämnat tillbaka fördelarna jag köpte igår. Upptäckt att jag visst behöver dem trots allt. Misströstat.
 
D09
Plogat av lite snö, fortsatt med ungarnas snöbacke..

Kört fram ved med traktorn, sen soppatorsk...

Åkt massa pulka :)
 
Installerat en paxfläkt i badrummet i källaren. ImageUploadedByByggahus.se1391369394.242815.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.

Och nej, jag har inte kaklat, fogat eller siliconat, det gjorde förra ägaren...😳😞
 
Alimaj skrev:
Installerat en paxfläkt i badrummet i källaren. [bild].

Och nej, jag har inte kaklat, fogat eller siliconat, det gjorde förra ägaren...😳😞
Visst... Och hyveln är också förra ägarens?

:D
 
Darth Peter skrev:
Visst... Och hyveln är också förra ägarens?

:D
Hehe.. Hur hyveln kom dit känner jag inte till, måste vara sambon! 😉
 
KnockOnWood skrev:
Det kan ju bli lite livlöst.
Kanske du skulle ta hjälp av en konstnär med att pigga upp väggarna en smula:
[länk]
Min dotter målade förvisso en liten gubbe i ett hörn innan vi rollade hela väggen. Kanske skulle behållt den :) Rummen är endast "biytor" för förvaring, pannrum etc. Funkar nog, kommer bli belamrat med allsköns mög inom kort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.