Spacklat innerdörrar och bråkat med multipla SSID:n och VLAN på ena Cisco-AP:n...
 
Hemmakatten
Ett tips jag fick av ambulanspersonalen (har haft ambulans hos oss två ggr och vi bor också på landet med infart på 250m) är att när man väntar på ambulansen, ställa ut en vanlig köksstol, eller liknande som inte brukar stå utomhus, vid infarten. Då ser ambulansen enkelt var den ska köra in.

D09 skrev:
Bestämt mig för att sätta upp en stor jäkla skylt till min väg så ambulanser hittar direkt :(

Nackdelen med att bo på landet...
Edit: Du kanske redan fått liknande tips, men insåg att jag hade ytterligare 15 sidor att läsa i tråden som jag inte orkade läsa.
 
Y
Jag har, helt på egen hand, kapat klinkerskivor. "Limmat" fast. Blandat och kletat fog.
Samt tejpat inför silikon... . i badrummet... evighetsprojektet...
 
Klätt av bärande väggar på ett av våningsplanen. Plomberat VVS till tvättfat och duschkabin så att dessa kan bäras veck så att golvvärmeprojektet äntligen kan påbörjas.
 
Målat våtrumsgrund, haft hantverkare på besök för att titta på tvättstugan och sprutmålat tre tak. Sprutan fungerade jättemycket bättre idag.
 
Grundat de sista tre källardörrarna en, förhoppningsvis sista, gång. Köttade på tokmycket slipgrund, är verkligen less på att slipa fler vändor. Fint med en lättslipad grund, gör inget om man får lite rinningar på den då det lätt slipas bort.

Fick även knackat upp en ränna i väggen på toan i källaren så att jag kan få in ett 50mm avloppsrör till handfatet. Makalöst vad det skulle vara svårt att få tag på en "vattenlåsvinkel" för ändamålet. Surt att betala 29 spänn för vinkeln och en hundring i frakt =/
 
1,6 C i pumphuset. And falling..

Riggade upp en extra frostvakt för tio minuter sedan. Får se om den håller stånd mot den isande kulingen som vräker in från havet.
 
Flyttat tvättstugan en våning upp temporärt. Med gamla vvs-kopplingar får man ha tålamod som en fiskare innan det blir tätt. Tack o lov för gängtejp.
 
D09
Monterat belysning i vedboden :)

Dock provisoriskt tills den är tömd :)
 
mycke_nu skrev:
1,6 C i pumphuset. And falling..

Riggade upp en extra frostvakt för tio minuter sedan. Får se om den håller stånd mot den isande kulingen som vräker in från havet.
5,2 C nu på morgonen. Det var nära ögat. :)
 
Rivit ett stycke Svensk kulturhistoria. Dvs fått min 3 kbm oljetank och CTC 265 i originalskick från 1974 utrivna. Bergvärme om en månad eller så, skall bli skönt efter två vintrar med dålig värme och kalla duschar.
 
Anders_Nilsson skrev:
Bergvärme om en månad eller så
en månad?? Mössa o vantar på i väntan på bättre värme....;)

Bergvärme "is da shit".....
jag satte in det på kåken jag hade innan när jag bytte från ved till bergvärme...
Resultat i värmematchen... Arbete - Fritid 0-365 (y)
 
Har braskamin och LLVP så istiden uteblir men visst är det jobbigt att värma vatten på braskaminen.
 
Hemmakatten
Har sopat av snön från vår lilla altan och spa som är under tak och sitter nu i lä i spabadet och tittar på snön som lägger sig här i Roslagen. Känns definitivt som dagens bästa ansträngning.
 
  • Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
Servat elkedjesågen inför att få roa mig med att blottlägga delar av husstommen under helgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.