MathiasS skrev:
Apx är det tråkgt enkla sättet att göra det...... Men det kanske blir så ändå. Har läst att raspPi lägger lite likström på ljudutgången pch det är ju inte bra.
Har letat lite alternativ men APX verkar vara minst sämst. Märkligt att det inte finns någon miniförstärkare med airplay eller spotifystöd till vettiga pengar.

Eftersom bjälklaget är öppet i källaren var det enkelt att dra en liten extra nätkabel till tvättstugan, hade tänkt att köra trådlöst men nu blir det sladd och sannolikt en apx.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
ullberg
MathiasS skrev:
Har letat lite alternativ men APX verkar vara minst sämst. Märkligt att det inte finns någon miniförstärkare med airplay eller spotifystöd till vettiga pengar.

Eftersom bjälklaget är öppet i källaren var det enkelt att dra en liten extra nätkabel till tvättstugan, hade tänkt att köra trådlöst men nu blir det sladd och sannolikt en apx.
Jag tror det är ett bra val, jag har testat lite, så här ser min lista av enheter ut för närvarande:
Skärmavbild 2014-01-27 kl. 09.56.54.png
(det saknas några som inte är påslagna men inkluderar också några från en barndomsvän som jag har ett bryggat nätverk ihop med).

I denna uppsättning finns det en mängd olika airplaylösningar, men det som funkat allra bäst är just APX, de är de enda som verkligen är "fire and forget" (eller "install and forget" kanske), funkar alltid, och utan några problem (mina är alltid trådade i detta boende men i förra var de trådlösa och funkade bra även där). Många av de integrerade funkar oftast utmärkt men inte riktigt 100% (om det sen är en sämre Airplayimplementation eller bara att de nästan alltid är trådlösa vet jag inte).

Jag har länge letat aktiva inbyggda tak/vägg-högtalare med färdigt airplay (bara att dra fram el och såga ett hål) men inte riktigt hittat något bra, det stupar alltid på något...

/U

EDIT: jag ser till exempel att min Philips "soundring" (typ så heter den) saknas i listan, det trots att jag vet att den är på och står i sin laddare, en omstart brukar lösa detta men är alltid lika irriterande...
 
Redigerat:
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Ja det blir nog bra det där, men fru i huset har inte riktig förstått varför tvättstugans väggskåp blir en sambandscentral för multimedia.......:)
 
Det fanns en knapp till. Dumstrut på. Nu går oljeskrället iallafall igen.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Vad kostade elementen?
 
Prisa gud jag har vatten igen:)
 
Vad var felet?
 
MathiasS skrev:
Vad kostade elementen?
Med all sannolikhet mindre än reparatören.
 
Bo.Siltberg skrev:
Vad var felet?
Det verkar som vi lyckats tömma källan så pumpen fick luft i sig! När källan vilat i ca 1,5 dygn och manuell fyllningar av slangarna så började den bygga tryck igen!
Vi slapp iaf dra upp 80meter slang och byta ejektor! Funderar på att spränga i borrhålet så det ger vatten! Vi är 2husåll som delar vattenanläggning!
 
Spikat två rader takpanel i tvättstugan (med spikpickan jag fick av mig själv i julklapp förra året) innan jag fick erkänna mig slagen av ett sågspån jag fick i ögat. Prisa gud för ögonsköljflaskan jag fick låna en halvtimme senare..... En sådan borde alla ha hemma.
 
MathiasS skrev:
Spikat två rader takpanel i tvättstugan (med spikpickan jag fick av mig själv i julklapp förra året) innan jag fick erkänna mig slagen av ett sågspån jag fick i ögat. Prisa gud för ögonsköljflaskan jag fick låna en halvtimme senare..... En sådan borde alla ha hemma.
Och skyddsglasögon.
 
Har alltid brillor eller helkåpa på mig när jag spikpistolar eller sågar etc, men nu skulle jag bara lägga upp en bräda och slå den på plats och på väg upp mot taket faller några spån av brädan och i fejset på mig.....
 
MathiasS skrev:
Har alltid brillor eller helkåpa på mig när jag spikpistolar eller sågar etc, men nu skulle jag bara lägga upp en bräda och slå den på plats och på väg upp mot taket faller några spån av brädan och i fejset på mig.....
"ska bara......." :thumbdown: ;)
 
MathiasS skrev:
Spikat två rader takpanel i tvättstugan (med spikpickan jag fick av mig själv i julklapp förra året) innan jag fick erkänna mig slagen av ett sågspån jag fick i ögat. Prisa gud för ögonsköljflaskan jag fick låna en halvtimme senare..... En sådan borde alla ha hemma.
Va? Har inte alla det?
 
MathiasS skrev:
Har alltid brillor eller helkåpa på mig när jag spikpistolar eller sågar etc, men nu skulle jag bara lägga upp en bräda och slå den på plats och på väg upp mot taket faller några spån av brädan och i fejset på mig.....
Fördelen med att ha dålig syn, skyddsglasögonen sitter där all vaken tid....
undantaget linsbärare då ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.