Nej, på bilden i inlägg #9 en röd ratt i mitten på höger sida.
 
Ett under att du har någon värme överhuvudtaget. Du har ju inget tryck alls i systemet. Mätaren på första bilden ska stå på ung 1. Man måste alltid fylla på efter att man har luftat.
Någonstans sitter det ett vred som du fyller på värmesystemet med friskt kallvatten.
 
GK100 skrev:
Nej, på bilden i inlägg #9 en röd ratt i mitten på höger sida.
Ok.. då ska jag testa det.

Tack för hjälpen!
 
Henke_01 skrev:
..allt har funkat utan problem fram tills nu, så varför fylla på vatten och åtgärda nåt så länge det funkar?!
Du kan ju också fundera på varför trycket försvunnit nu plötsligt, efter att det funkat bra i 14 år.
Läcker det nånstans?
 
Nimajneb skrev:
Någonstans sitter det ett vred som du fyller på värmesystemet med friskt kallvatten.
Haha.. Ja du, nog försår väl jag också att det finns ett "vred" nånstans som man fyller på vatten med, frågan är VAR det sitter!!!!!
 
GK100 skrev:
Nej, på bilden i inlägg #9 en röd ratt i mitten på höger sida.
Nu har jag testat ratten som du föreslog, men det händer inget. Vet dock inte om det är nåt fel på ratten eftersom man kan vrida både moturs och medurs utan att det tar stopp.
 
Då kan vi nog utesluta den kranen, den står nog öppen och ska vara det också. Om du tar mer bilder både runt gamla och nya delen så kanske det går att se något. På de bilder du visat hittills finns ingen påfyllning mer än den det kunde varit som du testat nu.
 
Vad har du för panna/värmepump? Vissa modeller har påfyllningsventilen inbyggd. Sitter då oftast bakom en plåt i nederdelen någonstans
 
hahalj
Henke_01 skrev:
Har lite problem med värmen i huset. 2 element på övervåningen (ett av sovrummen och hallen) är iskalla, dom andra på övervåningen är varma. Övriga element i huset är också varma. Har luftat alla element, och det kommer vatten ur alla som är varma, men dom 2 på övervåningen som är kalla kommer det varken luft eller vatten, så jag antar att det är lite vatten i systemet?! Men var sjutton fyller man på??

Skickar lite bilder.. Hoppas det är nån som kan hjälpa! :)


[bild]

[bild]
I mitt system är det den nedre blå ventilen i övre bilden som jag fyller på med. Sedan får man hålla koll på trycket enligt den undre bilden, i mitt system ska jag ha runt 1.0-1.2 bar.
 
kulle
Om du följer rören från inkommande vatten så borde du hitta påfyllningen.
 
Behöver mer förslag på var det kan vara som man fyller på vatten. Skickar lite bilder igen på alla rattar jag hittar.



20140117_083332.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083400.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083520.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083557.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083702.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083802.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083831.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_085052.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20140117_083856.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tacksam för svar!
 
  • 20140117_083618.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Leta reda på det rör som är inkommande kallvatten i huset. Följ sedan det röret så kommer du någonstans hitta att det är kopplat mot värmeledningsrören. När du väl hittar den kopplingen så har du också hittat påfyllningsventilen.
 
Henke_01 skrev:
Behöver mer förslag på var det kan vara som man fyller på vatten. Skickar lite bilder igen på alla rattar jag hittar.



[bild]


Tacksam för svar!
Jag gissar på den ratten i mitten av bilden.
 
  • Gilla
Henke_01
  • Laddar…
hahalj
Henke_01 skrev:
Behöver mer förslag på var det kan vara som man fyller på vatten. Skickar lite bilder igen på alla rattar jag hittar.



[bild]
Jag tror fortfarande på denna, den nedre ratten. Är helt identiskt med mitt system.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
lordi skrev:
Vad har du för panna/värmepump? Vissa modeller har påfyllningsventilen inbyggd. Sitter då oftast bakom en plåt i nederdelen någonstans
Jag har en Diom vedpanna och en CTC värmepump. Tar en bild på insidan av nederdelen på pumpen.


20140117_105630.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 20140117_105008.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.