Jag är övertygad om att det finns ett flertal trådar som berör det här ämnet men tyckte ändå att det var dags att starta en färsk tråd.
Jag står i kast med att isolera en oinredd övervåning på en Smålandsvillan. Alltså nyproduktion. Frågan är om jag ska välja att bygga luftspalt, sadla på takstolarna och isolera själv med skivor eller om man ska anlita en lösullsfirma? Vilket alternativ är kvalitetsmässigt, prismässigt mest fördelaktigt?
Om alternativet är att anlita en lösullsfirma, vilken firma ska man välja? Verkar ju finnas hur många som helst...
Personligen tycker jag att det bästa alternativet kvalitetsmässigt kan vara värt några tusenlappar extra.
Någon som har erfarenheter, tips i ämnet?
Jag står i kast med att isolera en oinredd övervåning på en Smålandsvillan. Alltså nyproduktion. Frågan är om jag ska välja att bygga luftspalt, sadla på takstolarna och isolera själv med skivor eller om man ska anlita en lösullsfirma? Vilket alternativ är kvalitetsmässigt, prismässigt mest fördelaktigt?
Om alternativet är att anlita en lösullsfirma, vilken firma ska man välja? Verkar ju finnas hur många som helst...
Personligen tycker jag att det bästa alternativet kvalitetsmässigt kan vara värt några tusenlappar extra.
Någon som har erfarenheter, tips i ämnet?
Jag körde lösull, tror jag pyntade 17000kr. Sjömarken isolering.
Gick väldigt smidigt och snabbt
Halva nöjet är att se dom i rymdkläder
Jag hade plastat och tvärgående reglar 70x28 om jag inte minns fel.
Grannen valde 45x45 och rullade en tvärgående isoleringsmatta sen
Gick väldigt smidigt och snabbt
Halva nöjet är att se dom i rymdkläder
Jag hade plastat och tvärgående reglar 70x28 om jag inte minns fel.
Grannen valde 45x45 och rullade en tvärgående isoleringsmatta sen
D09: jag pratade med sjömarken och deras partner i Sthlm området idag. Prisindikationen jag fick var något högre, 25-35tkr. Du fick nog ett ganska bra pris. Hursomhelst så känns det fortfarande som ett bra alternativ rent tids -och kvalitetsmässigt.
Jag är även inne på att göra som din granne, blev han nöjd med sin lösning?
Fy f@n, lite skillnad där :/kanman skrev:D09: jag pratade med sjömarken och deras partner i Sthlm området idag. Prisindikationen jag fick var något högre, 25-35tkr. Du fick nog ett ganska bra pris. Hursomhelst så känns det fortfarande som ett bra alternativ rent tids -och kvalitetsmässigt.
Jag bor iofs nära sjömarken men ska se om jag hittar fakturan för skojs skull
Ska kolla med han
Han e iofs jävligt grym snickare, jobbar på ncc så han har nog tänkt till lite mer än mig
Har du bilder som visar stegen från början till slut? Det vore kul att se!D09 skrev:
Det jag har tagit del av så packar sig inte lösull. Inte som är sprutad i väggar/tak. Ligger det löst på vinden kan man råka trycka ihop det, och då behöva fluffa till det igen. Sett film där SP hör test med vibrationer utan att det packar sig.
PAF skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte dom bästa men alltid något.
Liknande trådar
-
Isolera oinredd övervåning på Älvsbyhus med polyuretan-isolering.
Isolering -
LB-Hus trapp oinredd/isolerad övervåning
Hustillverkare -
Brandfackla! Isolera övervåning.
Byggmaterial & Byggteknik -
Skivor för att ljudisolera undervåning från gång på övervåning
Byggmaterial & Byggteknik -
Isolera övervåning i stuga
Fritidshus