pelpet skrev:
Med tanke på hur mycket skit det står i tidningen så verkar det som man borde vädra när man läst den..
Hehe...så läser jag den på muggen också! (y)

Akahigi
Avemo skrev:
Vanligaste orsaken för mig att vädra är att det är för varmt inne och samtidigt svalare ute. Näst vanligaste orsaken är att jag producerat onormalt mycket gas i samband med överätande. Inget av detta sker i närheten av 2-3 gånger per dag.
Fixade till ditt inlägg :D

haavard skrev:
Senast jag var på bullerkurs tog föreläsaren upp olika bullerkällor och hur de kan lösas. Enligt honom visar undersökningar att nästan alla vill ha öppet fönster när de skall sova.
Jag vill också ha fönstret öppet. Men det går inte på grund av insekter, mopeder, sirener. Därför är fönstret stängt.

Jag vädrar endast efter sex.

• Gilla
danielandersson och 1 till
  • Laddar…
jag har inte ens öppningsbara fönster på nedervåningen, så jag sover också med stängda fönster :)

huggan skrev:
Vid halv sju då eller?

• Gilla
Skytech och 2 till
  • Laddar…
daugaard skrev:
jag har inte ens öppningsbara fönster på nedervåningen, så jag sover också med stängda fönster :)
Är det ok med fasta fönster i sovrum?
Skall man inte kunna evakuera åt två håll, genom dörr eller fönster, vid brand?

huggan skrev:
Det påminner mig om när jag bodde på en ö i skärgården, med endast en båtsförbindelse i timmen med fastlandet.

Det var rätt vanligt att vi bestämde att träffas på sexbåten :)

KnockOnWood skrev:
Är det ok med fasta fönster i sovrum?
Skall man inte kunna evakuera åt två håll, genom dörr eller fönster, vid brand?
Det kanske finns två dörrar...?

Paxman skrev:
Det kanske finns två dörrar...?
Till olika rum/utrymningsvägar? Högoddsare...

Jag som knappt har nån ventilation. Skulle behöva vädra lite.

KnockOnWood skrev:
Till olika rum/utrymningsvägar? Högoddsare...
Vårt gästrum i källaren har tre utrymmningsvägar; den "normala" dörren som leder till övriga källaren/huset, dörren till garaget och ett fönster (som iofs är ganska litet men man behöver inte vara Iohan Ursut för att ta sig ut den vägen).

Paxman skrev:
Vårt gästrum i källaren har tre utrymmningsvägar; den "normala" dörren som leder till övriga källaren/huset, dörren till garaget och ett fönster (som iofs är ganska litet men man behöver inte vara Iohan Ursut för att ta sig ut den vägen).
Det låter tryggt :)

Men det gick visst inte så bra för Ursut ändå :(
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14242302.ab

Ja, vi känner ingen oro för att låta gäster knoppa där! Det läskigaste är nog ev. konfrontationer med spindlarna om man är lagd åt det hållet.

Beror ju lite på hur man ser det...Ursuts kännetecken var ju att smita och så slutade det med att han till och med smet från livet...cellen kanske kändes unken och instängd! :rolleyes:

KnockOnWood skrev:
Det påminner mig om när jag bodde på en ö i skärgården, med endast en båtsförbindelse i timmen med fastlandet.

Det var rätt vanligt att vi bestämde att träffas på sexbåten :)
Man skall alltid träffas 17:30 för då har man 30 minuter till sex. :)

Vi vädrar aldrig, huset är så dragigt att det omsätts 12 m3 per minut när det blåser. Vilket det alltid gör här. :|

• Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.