Putsen spricker på min murstock vid kaminen, har lite fundering på vad jag ska hitta på för kul... Putsa om? Funderade lite på skiffer, kan de va nåt? Hur har ni gjort, antar att jag inte är ensam i sverige med sprucken puts?
Obs, ursäkta den vidriga tapeten, den ska bort 👍👍
Med vänlig hälsning
Obs, ursäkta den vidriga tapeten, den ska bort 👍👍
Med vänlig hälsning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det bästa är väl egentligen att knacka ner all puts och putsa om allt riktigt.
Oavsett vad du vill göra emd ytan så måste du ju säkerställa att inget material är löst eller kommer lossna för då lossnar ju även ytskiktet om du nu monterar något annat.
Höll på länge i stugan med att bara laga de skador som dök upp, det tog ju inte allt för lång tid innan det var nya sprickor och bitar som lossnade på andra ställen.
Oavsett vad du vill göra emd ytan så måste du ju säkerställa att inget material är löst eller kommer lossna för då lossnar ju även ytskiktet om du nu monterar något annat.
Höll på länge i stugan med att bara laga de skador som dök upp, det tog ju inte allt för lång tid innan det var nya sprickor och bitar som lossnade på andra ställen.
Nu finns de ju inte så många snubbar med traktor att övertala här i krokarna så jag satte ut en annons på blocket istället. Fick ett par spänn per sten eller nått sånt och hela rasket hämtades av två glada gossar i en folka pickis. Dom hade tillochmed sten i handskfacket när dom åkte.KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Smart, så långt tänkte jag inteMathiasS skrev:
Hade nog inte funkat på min lilla ö dock. Men har man inte provat vet man inte.
Men då (1983) var inte blocket uppfunnet än.
Liknande trådar
-
Bygger mejeri själva i lego - så pressar de ner kostnaderna
Artikelkommentarer -
Vi bygger ett eget mejeri... själva... i lösvirke
Socialt & Projekt -
Vad är Weras svarta mejselhållare egentligen till för?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Morgondagens elpriser på mejlen
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Hjälp mej att åtgärda fuktproblem i friggebod
Grund & Markarbeten