Vi tänker måla om huset, men undrar ungefär va kostnaden ligger på.. Vi har tänkt att måla om det från de gula till grått med blåä knutar. Tror ni att huset kommer passa med den färgen?? har kikat på ritprogram på både alcrol och beckers, men är ändå svårt att förlika sig med tanken.. Kostnaden har vi tänkt runt 10,000 är vi helt ute och cyklar då eller?? Hur mycket sparar man genom att måla de i samma färg??
Tack på förhand..

• Huset.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pengarna bör räcka väl för färg och verktyg. Kostnaden för ytterligare en färg är försumbar, personligen tycker jag att knutarna ska ha en avvikande färg för att det inte ska de konstigt ut.

Köp kvalitetsfärg och rådgör med en kunnig färghandlare så att ni får rätt sorts färg. Tvätta/skrapa fasaden väldigt noga innan. På gavlarna kan det behövas någon sorts ställning - de går att hyra till dygnspris.

Ni ska naturligvis måla huset i den färg ni tycker men gult med vita knutar tycker jag är klassiskt och snyggt på den hustypen...

Ja det är just det.. det är klassiskt jag är inte som alal andra och vill inte ha det klassiskt som min gubbe... Här är var och varannan gård gul eller röd.. Hur menade du med knutarna?? tycker du att knutarna bör vara en annan färg än fönstrena?? Blir inte det väldigt mycket olika föärger så atty de ser för mycket ut??

Jag menade att ni skulle följa samma målningsmönster som huset har idag, där knutar och fönster- och fönsterfoder har samma kulör.

Aha okej då förstår jag. men de kommer vi inte att göra då jag äntligen har övertalat karln att ändra färg. just för att jag inte vill vara en i mängden, sen tycker jag inte att gult är så snyggt heller...

Grå och blå är ingen lyckad kombination på ett hus, tycket jag. Det kan bli åt tivoli hållet eller för dystert med för mörkt runt om fönster mot det mörka skogen i bakgrunden .... om man inte träffar rätt i valet.
Har inte sett en enda hus med blå på fasaden som jag tyckte var snyggt mitt i naturen. Det är bara min osikt .... och du ställde ju frågan ;)
gaia

håller med, inte blått :-[, välj då heller en grå i annan nyans

okej.. alal jag har pratat med tycker att de kommer bli skita snyggt även jag tror det.. alltså huset skla bli grått med blåa knutar..

men tacksam för åsihter :)

för att de inte ska vara missuppfattningar av färgen då färger finns i olika nbyanser så finns den i klar model på www.alcro.se

finns på färdiga kombinationer och är den tredje från höger längst upp
tror ni ändå att de blir för mörkt?? va har ni för udda kombinationer ni tror passar??

ljust grå nyans o en dov grön nyans på knutarna.. ;), tror jag blir snyggt. lycka till

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.