4 441 läst · 22 svar
4k läst
22 svar
Asien semester, vilka länder?
Även fast jag inte varit i Thailand och många har sina åsikter om det så känns det ändå som det är ett land man bör åka till Ungefär som Göteborg, haha!
Singapore o Hongkong är inte direkt några byarsommarstrom skrev:
Kan rekommendera Kina om du är ute efter upplevelser och god mat. Ska du ut på landsbygden, hyr en engelsktalande guid för en billig peng. Känner folk som rest via Moskva och orientexpresen, genom mongoliet, sichuan, guilin och hem via hongkong, backpackers utan någon som kunde kinesiska. Det gick väldigt bra och var en upplevelse.
Trevlig resa!
/S
Trevlig resa!
/S
tack, kina, mongoliet och fler länder efter sidenvägen har jag i tankarna, men det blir i framtiden/ en annan resa.steve5432 skrev:Kan rekommendera Kina om du är ute efter upplevelser och god mat. Ska du ut på landsbygden, hyr en engelsktalande guid för en billig peng. Känner folk som rest via Moskva och orientexpresen, genom mongoliet, sichuan, guilin och hem via hongkong, backpackers utan någon som kunde kinesiska. Det gick väldigt bra och var en upplevelse.
Trevlig resa!
/S
Du menar väl transsibiriska järnvägen o inte orientexpressen antar jag (?)
Hahaha, ja absolut transsibiriska, fattar inte vad jag fick orientexpresen ifrån... hjärnsläpp.nattugglan11 skrev:
/S
Kambodja och kika på angkor wat
Kom nyss hem från en kambodja/vietnamresa på 3 veckor.. Väldigt bra resa. Snälla folk och billigt med mat shopping å boende..
Tänk på att transport med tex buss tar en jäkla tid på grusvägar med kor på åkte ca 50 mil och det tog 17 timmar...
Kom nyss hem från en kambodja/vietnamresa på 3 veckor.. Väldigt bra resa. Snälla folk och billigt med mat shopping å boende..
Tänk på att transport med tex buss tar en jäkla tid på grusvägar med kor på åkte ca 50 mil och det tog 17 timmar...
För min del blir det "bara" Thailand i 4 v. Funderade mkt på att beta av ett land till, men efter många vändor i skallen så valde jag nu bort det, tider kommer inte räcka till, jag vill inte stressa, blir jag helt uttråkad så tar jag 2-3 dagar i Singapore om jag finner en bra biljett o befinner mig nära en flygplats.
Thailand skall vara mkt lätt land att resa i vilket jag tycker låter bekvämt. Vietnam o Filippinerna kommer jag besöka i framtiden
Thailand skall vara mkt lätt land att resa i vilket jag tycker låter bekvämt. Vietnam o Filippinerna kommer jag besöka i framtiden