7 224 läst · 3 svar
7k läst
3 svar
Orama fönster ?
Tack Ecke för ditt svar.
Då Orama är komposit och aluminium. Hur upplever du fönsterdörrar...är de stabila som trädörrar eller svajiga som många PVC-dörrar ?
Sedan undrar jag om de verkar plastiga på insidan eller får ett "genuint" utseende då komposisten har ett ytskickt av tvåkomponent färg?
Jag bor i Stockholm och här är det ont om Orama fönster att titta på.
Om du skulle beskriva dina fönster jämfört med någon annan tillverkare tex. Velfac eller H-fönster skulle du säga att detalj finishen är likvärdig?
Mvh
Joacim
Då Orama är komposit och aluminium. Hur upplever du fönsterdörrar...är de stabila som trädörrar eller svajiga som många PVC-dörrar ?
Sedan undrar jag om de verkar plastiga på insidan eller får ett "genuint" utseende då komposisten har ett ytskickt av tvåkomponent färg?
Jag bor i Stockholm och här är det ont om Orama fönster att titta på.
Om du skulle beskriva dina fönster jämfört med någon annan tillverkare tex. Velfac eller H-fönster skulle du säga att detalj finishen är likvärdig?
Mvh
Joacim
Har tyvärr ej sett varken velfac eller H-fönster men plastig tycker jag inte dom ser ut dom är ju som sagt målad vilket inte PVC-fönster är, tycker inte dom känns sladdriga / ostabila. Ring till Orama och fråga om någon i närheten köpt fönstren så kan du åka dit ock kolla -det gjorde jag och det fanns EN här i Sundsvall som hade dessa fönster så jag åkte till honom och tittade, prova det.
Liknande trådar
-
Tips på leverantörer av panoramafönster
Fönster & Dörrar -
Lyfta bort fönster, "Trelleborg panorama", sjuttiotal
Fönster & Dörrar -
Vi har fix panoramafönster Trelleborg i vårt hus från 1969.
Fönster & Dörrar -
Fönster 11x13 Orama med spröjs
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bygga in befintliga balkonger till boyta med panorama fönster
Fasad