Eftersom det finns så många roliga tävlingar här och jag är med på alla :) Undrar jag vad vinstskatten ligger på? Ser att vinstskatten betalas av vinnare.

Det är väl samma som din inkomstskatt? dvs 30-55%

Hur sätts värdet och i vilket fält ska det in i deklarationen?

Om Byggahus skulle missa att lägga in den texten i en tävling, betalar BH vinstskatten då?

Nyfniken skrev:
Hur sätts värdet och i vilket fält ska det in i deklarationen?

Om Byggahus skulle missa att lägga in den texten i en tävling, betalar BH vinstskatten då?
Tror att det är upp till dig att redovisa vinsten till skatteverket, till marknadsvärdet.

Om dom glömmer skriva in det spelar ej någon roll.
Alla vinster som inte har med enbart tur att göra är skattepliktiga.

Triss är enbart tur
Byggahus-tävlingar är skicklighet

Triss/lotto är slump
V75/stryktips är egentligen inte slump, men det är väl ingen vinstskatt på det heller antar jag.

Glenno83 skrev:
Triss/lotto är slump
V75/stryktips är egentligen inte slump, men det är väl ingen vinstskatt på det heller antar jag.
Svenska spel skattar väl vinsterna antar jag, men dom kan ju iofs inte veta hur mycket skatt dom ska betala in.
Man kanske är arbetslös och då kan man ju tjäna 18000 eller vad det är skattefritt och vissa betalar sstatlig skatt.

Eller så ska man betala skatten själv. Rörigt!

Ingen som har koll?

Kollade lite och i snitt betalar varje spelad 100:- 11:- i skatt. Detta gäller ATG så skatten betalas av dem. 70:- går tillbaka till spelaren, vilket jag för övrigt tyckte var högt med tanke på övriga spel som finns...

Stefan N skrev:
Det är väl samma som din inkomstskatt? dvs 30-55%
Så dom med skattetabell 37 är lurade av staten med sina 62% i skatt ;)
läser ofta på forum att skatt är upp till 55%, och har regerat på det då jag har en kompis kompis som åtminstone betalar 60% i skatt ;)

Tjacko skrev:
har en kompis kompis som åtminstone betalar 60% i skatt ;)
Jag undrar det jag. Man får inte jämföra äpplen och päron. Att man har 55% i marginalskatt betyder ju inte att man betalar 55% i skatt.

Jag är heltidsanställd tjänsteman i privat sektor och tycker att jag har en bra lön. I fjol betalade jag trots det bara 22% i skatt.

EDIT: "Bara" kan man ju ha åsikter om, men jag tycker det känns ok.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.