Då ska vi se..
Tar i storleksordning:
Peugeot 205 cab 87 vit.
Peugeot 205 turbo 4x4 typ lila
Peugeot 406 sedan 2002 svart.
Nissan skyline kombi 1999 vit.

Sen hattlar sambon runt i vad hon kallar en röd bil, dvs en Renault megane sedan 2002.

Edit igen: firmabilen är numera en 2007:a rad6:a 16 liters slagvolym på ca 540hk å 2400nm. Yep, jag är en trucker...
 
En gammal Mercedes 300D -87 med dieselsexa och automatlåda, vad mer behöver man? ;)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Honda CR-V årsmodell 2003.

Perfekt bil på landet, tar sig fram över allt. Funkar utmärkt ute på markerna också.

Och den har tufft redneck-stuk. Vi kallar den bussen :)
 
Kör en -14 Skoda Fabia combi 1.6tdi.
Än helnöjd med den. Är glad att jag beställde drag till den med.
 
En Opel Astra 99 slit och släng. Stackars bil vad den har fått jobba!
Familjen fraktar vi i en Opel vectra kombi 2,0t 06.
Och i en gammal bmw från 86 får jag utlopp för mitt mek och kör behov.
uploadfromtaptalk1381895179955.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Har dragit hem en Kapitän -61 som stått sedan 1980, blir helrenoverad och står förhoppningsvis klar till våren.
Ska sälja BMW E61:an och åka Kapitän -59 tills -61:an är klar tänkte jag.
Jag är väldigt trött på moderna bilar nu. :(
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
M
Opel corsa -98. 5000 spänn, lastar bra, går på halvlitern...
corsa.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Bara Saab hos mig. Har tre utav nyare modell.
 
Man får mängdrabatt på saab nu för tiden va? ;)
 
ullberg
Jag har tydligen varit aktiv i denna tråd, men inte berättat vad som flyttar familjens arslen.

Likt Sundance Kid har vi varit tunga på att stödja Trollhättan, vi har två stycken 9-5 SC (kombi) 2,3t. En är MY03 och har gått ung. 31K mil, har varit i familjen sen ny. Den andra är en MY08 som har gått runt 12K, köpt begagnad, vi behövde inte en till stor bil men då man får så väldigt mycket för pengarna blev det en till.

Sen har vi också en "gårdstraktor" (lätt lastbil), en Multicar M25 -87, en östtysk konstruktion med fyrhjulsdrift (tja sexhjuls egentligen då bakaxeln har dubbelmontage) som mest är lite småtrasig, men har en härlig karaktär (och just nu råkar den dessutom funka).

Då jag jobbar i stan slår ändå kommunala färdmedel bilen alla dagar i veckan och för att ta sig till infartsparkeringen använder jag, när vädret tillåter, en kinamoppe, så slipper man stressa för att få plats på den närmaste parkeringen. Har väntat ett par år på att den ska kasta in handduken, men det verkar inte hända...
 
D09
Peugeot 206 -04 samt Ford Focus -02

Samt en volvo 850 modell skrot som bygg/dragbil :)
 
Citroen Berlingo family -05, Opel vivaro 2009 (jobbil)
 
Jag fick min bil när jag fyllde 18 ihop med mitt körkort den har hängt med sedan dess idag är jag 25.
Det var pappas första lite bättre bil som jag då fick när jag fyllde och då köpte han en ny bil från fabrik.
Min bil är en Saab 9.5 kombi en 99:a.
Den har custom lack och lite andra custom prylar då den var mässbil åt saab innan pappa köpte den så den är utrustad med allt man kunde ha i bilen på den tiden för att visa upp vad man kunde göra.
Jag ÄLSKAR min bil den är super skön att köra långt, bagageutrymmet är grymt man kan impulsköpa en sängpå IKEA och man behöver inte oroa sig hmm får jag med mig den hem?
Den har dock lite skavanker den obligatoriska rosten vid bakhjulen, döda pixlar i displayen.
Dock har den varit otroligt pålitlig den har rullat 31 tusen mil har enbart bytt termostat och bränslepump, dessutom investerade jag ett rostfritt avgassystem i somras (förutom slitage delar som avgassystem och bromsar)strular aldrig, går alltid igenom besiktning jag kommer nog gråta den dagen min älskade bil inte orkar mer.
 
Har en mishu... mitch.. Mitsubitsch... Toyota Space Wagon -04. Köpte den för nästan inga pengar för snart 4 år sedan, tänkte den skulle gå över en sommar. Tuffar än och jag nämns inte byta förrän den ger upp. 37000 mil och börjar kexa överallt. Men den vill inte dö... Ger den ingen omvårdnad, bara tankar och fyller lite olja ibland. Just det, bytte stift för de som satt där hade gått 20000 mil, intervallen är 15000. Sen har barnen som är 3 lärt sig säga Mitsubitsch... mitsubishi så jag får väl byta till en sån igen då denna ger upp.
Drömmer om en Outlander...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.