Bygger en atelje i lite äldre "funktionalism/industrialism" anda. Har tänkt att ha fönster som känns lite åt det hållet:
Vill helst hitta nått nytt åt detta estetiska håll, som inte är tokplastigt och oautentiskt. Samtidigt är det ett uthus och får inte kosta skjortan.
Vet inte riktigt hur jag ska tänka med u-värde. Huset isolerar med 120 i vägg och 200 i tak. Kommer vara frostfritt och punktvärmas då man är där ute och jobbar (varannan dag ungefär).
Om jag struntar energi-frågan så kanske jag borde leta efter fräscha begangade.
Nån som har några stalltips på vad som borde vara en bra mellanväg/inköpsplats etc?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vill helst hitta nått nytt åt detta estetiska håll, som inte är tokplastigt och oautentiskt. Samtidigt är det ett uthus och får inte kosta skjortan.
Vet inte riktigt hur jag ska tänka med u-värde. Huset isolerar med 120 i vägg och 200 i tak. Kommer vara frostfritt och punktvärmas då man är där ute och jobbar (varannan dag ungefär).
Om jag struntar energi-frågan så kanske jag borde leta efter fräscha begangade.
Nån som har några stalltips på vad som borde vara en bra mellanväg/inköpsplats etc?
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Hur många fönster pratar vi om? Jag tänker att begagnade blir både finast och billigast, men samtidigt kan det kanske vara svårt att hitta många av samma. Du verkar ju inte behöva tänka på isolering.
Hej, sorrry, här är listan på fönstrena:
1st Fast 7x7
2st Öppningsbart 13x5
1st Fönsterdörr 20x21
1st Fast 24x18 (eller 2x Fast 12x18)
2 st Runda fasta 0,8 m diam.
Egentligen två stora 2x2 typ. Sammanlagt ca 9 kvm. Stugan är 4x7 m med 3,5 i takhöjd på halva delen.
1st Fast 7x7
2st Öppningsbart 13x5
1st Fönsterdörr 20x21
1st Fast 24x18 (eller 2x Fast 12x18)
2 st Runda fasta 0,8 m diam.
Egentligen två stora 2x2 typ. Sammanlagt ca 9 kvm. Stugan är 4x7 m med 3,5 i takhöjd på halva delen.
Har sökt på blocket nu, det mesta gamla är ju riktigt nedgånget. Finns det firmor som har gamla fönster så man slipper göra renoveringen också? Nån som ens sett i närheten av det stora fönster jag vill ha?
Medlem
· Västra Götalands län
· 3 inlägg
Hur gick det? Jag undrar samma sak nämligen!