Varför ligger dataMine i första fliken då? Något är fel..

Gör dig själv en tjänst och logga direkt till ditt NAS istället för USB som kommer krascha förr eller senare.
Här är mina parametrar under datamine->advanced för att logga direkt till NAS:et.

Skärmavbild 2013-09-29 kl. 21.56.50.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men glöm inte och installera cifs paketen först.

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,14910.msg117335.html#msg117335
 
Redigerat:
  • Gilla
Freddan101
  • Laddar…
Japp, tänkte logga till NAS men eftersom så mycket strulade ville jag dra ner på antal felkällor.

Såg faktiskt inte att tabben inne i Watt Calculator hetter dataMine. Mycket skumt. Står inget annat är aktuellt wattantal på denna.

NWQ2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hm.. glöm det. Min ser likadan ut :surprised:
 
Men det är nåt som är skumt hos mig. Avinstallerade NQ Watt Calc och dataMine. Loggade sedan in med IE istället för Chrome, installerade Watt Calc och fick nedan.

NWQ3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En tanke som slog mig. Är det ok att döpa enheter till namn med å,ä, ö, ex. Värmepump?

Edit: Att byta till namn utan å, ä, ö verkar iaf ha löst Watt Calc-problemet. Värmepumpen drar för närvarande 1500W, låter rimligt? Ska testa dataMine...
 
Redigerat:
hek skrev:
Varför ligger dataMine i första fliken då? Något är fel..

Gör dig själv en tjänst och logga direkt till ditt NAS istället för USB som kommer krascha förr eller senare.
Här är mina parametrar under datamine->advanced för att logga direkt till NAS:et.

[bild]

Men glöm inte och installera cifs paketen först.

[länk]
Fick fortfarande inte USB-minnet att funka så la in dina inställningar. Startade upp utan problem. :)

Fick in värden från NQ Watt Calc, snyggt! Men har nåt gammalt skräpvärde från igår (skumt eftersom filerna är skapade nu). Försökte mig på en "Reset Graph" men inget ändrar sig. Kan man radera enskilda värden utan att behöva gå in i nån CSV-fil?

dataMine.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Nej. Du får vackert gå och och ändra i CSV filen :)
 
hek skrev:
Nej. Du får vackert gå och och ändra i CSV filen :)
Hittade filen och rensade ut värdet, funkade fint. Men har inte riktigt förstått timestampen i Vera ännu.

Letade i PDF:en till dataMine men hittade inget om att exportera grafer. Går detta? Hade gärna uppdaterat ex. en websida med automatik.
 
@freddan101 - Ang värden i Watt Calc i dataMine

Sitter på jobbet så jag kan inte lägga in screenshot eller kontrollera exakt, men

på inställningerna till grafen för Watt Calc så kan man enabla ett filter för att ta bort värden över eller under ett visst värde som man får definiera själv. Ligger längst ner på sidan med inställningar har jag för mig. Det är jättetrist med outliers eftersom de förstör de fina graferna annars. Just på Watt Calc är detta ett måste (det är NorthQ-värdet som hoppar till titt som tätt).
 
Jag har gjort en egen datamine graf-sida som kan användas på t.ex. väggpaneler hemma för att visa husets förbrukning. Inte testad i verkligheten ännu dock.

Skärmavbild 2013-09-30 kl. 09.49.17.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Du får PM:a om du vill ha koden.
 
Fru i huset sa idag: "Dessa två lampor (över sängen i sovrummet), kunde man inte få dom att tändas och släckas automatiskt med en timer eller nått".

Jag kan inte tolka det på annat sätt än som en inköpsanmodan för ett Homecenter 2?
 
  • Gilla
Ola Lundström och 5 till
  • Laddar…
Så sa frugan med tills hon såg priset på det jag hade plockat ihop
:)
 
Visa-priset-delen av inköpsprocessen hoppar jag över. Finns ingen anledning att belasta familjen med dessa tunga beslut.
 
  • Gilla
Ola Lundström och 4 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Jag kan inte tolka det på annat sätt än som en inköpsanmodan för ett Homecenter 2?
Så rätt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.