Jag letar efter ett riktigt svart kakel, inte stenfärgat svart/grått utan glaserad, helst matt, ca 5 * 20 cm. Någon som vet vilka som säljer det i Stockholmstrakten. Det finns många varianter med andra mått eller med stenliknande look men inte ett helt vanligt svart kakel med de måttet.

Om jag inte minns fel har Höganäs 5x20-plattor i serie Paletten.
De är dock 47x197 som allt annat från Höganäs. Smidigt när fogen är inräknad i modulmåttet 50x200.

jag köpte precis kakel på bauhaus 5x30cm var dom ioförsig.. fanns nog svart av den sorten också..

kostade 219kvm..
satte det idag=)

Jag är inte säker men jag tror att Höganäs plattor är mörkbruna. Det andra tipset på Bauhaus ska jag kolla upp, men förstås är jag fortfarande helst ute efter 5*20 cm :)

Spliffan, på vilket Bauhaus har du köpt det kaklet? Jag har ringt till Barkaby, Länna och Botkyrka och de har det inte.

Jag köpte det på bauhaus i helsingborg väla norra

Kolla under tråden "Nu sätter vi fart" dom sista bilderna där innehåller
bilder på kaklet

Åh, kanonsnyggt kakel! Precis sånt jag vill ha fast svart. Tyvärr är Helsingborg lite långt bort... Synd att de inte har samma sortiment över hela sverige.

Finns det nån som vet var man kan köpa sånt kakel i Stockholmstrakten? Vill verkligen ha just sånt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.