Veckans tävling vecka 36:
Vinn belysning värd 3 000 kronor!

belysningsdesign.png

Snart kommer höstmörkret inrullandes över landet. Se till att du förberett ditt hus och din trädgård genom att tävla om belysning, från Belysningsdesign.se, till ett värde av 3 000 kronor. Du kan själv kombinera ihop de produkter du vill ha.

Värde: 3 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att motivera varför just du borde vinna.

Motivering:
Om du bara skulle få välja en lampa hos belysningsdesign, vilken skulle det bli då? Posta en länk till din favoritlampa och motivera varför just den är snyggast och varför du vill ha den.

Vinnaren utses fredag 13 september.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Belysningsdesign. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Belysningsdesign.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
En takpendel till trappen är på inköpslistan. Tror denna med en dimmer skulle sprida ett härligt ljus.


eos.png
 
  • Gilla
moralENNART
  • Laddar…
Eftersom vi bor på landet så är det MÖRKT under hela vinterhalvåret.
Vi har idag ingen belysning vid vår uppfart men med en tjusig svart Naima Stolpe från Markslöjd så hade både fått ljus och en betydligt snyggare uppfart.
100288_Naima.jpg
 
Efter fasadrenovering och panelbyte skulle denna smälta in perfekt. Då fru och hemmaboende dotter jobbar natt skulle denna uppskattas varmt att sätta på fasaden för att skingra mörkret och göra miljön lite tryggare vid cykelstället.



100399_Matilda.jpg
 
Vi skulle vilja piffa upp trädgården till hösten med lite punktbelysning av de vackra höstfärgerna som träd och buskar bjuder på.
102216_Bjorken_EcoLight.jpg
 
jpeg.jpg



Därför att yngsta dottern nu behöver en ordentlig skrivbordslampa nu när hon börjat skolan.
 
malmbergs-torekov-10597

För att den estetiskt skulle passa fint till vårt hus.
De gamla som är monterade nu, är raka motsatsen.
 
Denna hade gjort sig bra i det på gående bygget av uterum.
terrassvarmare_verona.jpg
 
D09
markslojd-kurt-pollare

Bor ute på landet och det saknas vägbelysning.

Har länge velat montera lite belysning längs min skaftväg så jag slipper pannlampan när jag plogar med gamle traktorn på vintern, bär matkassar när det är is i backen och att det är lite ljus när man går hundpromenaden i området. :)
 
markslojd-ubby-taklampa-stor
Den skulle passa perfekt i köket
 
  • 102537_Ubby.jpg
Håller precis på att få gjort fasadbyte (enstegs till ventilerad fasad) och denna lampa vill passa fint som utelampor: 100075_Karlsborg.jpg
 
A-hus håller på att bygga ett nytt hus till oss och det första jag kommer att bygga, efter att vi flyttat in, är ett trädäck. Då skulle dessa "sitta fint" längs frisen på trädäcket.
104719_tradgard_1.png
 
Håller på att bygga vårat drömhus i lösvirke med källare ute på landet och alla vet att det kan blir mörkt på landet om kvällarna. En sån här skulle bli underbart fin i bilvande trädgård.
malmbergs-italy-9906


7732001.jpg
 
  • Gilla
reell
  • Laddar…
Köpte för 2 år sen belysning till fasad och stolpbelysning till framsidan, tyvärr köpte jag det på Jula och rostfritt där betyder inte rostfritt, så nu har alla armaturer rostat och ser jättetråkigt ut. Tyvärr har jag inte råd att köpa ny belysning igen :(

Denna stolpe hade suttit fint som första ersättare:

malmbergs-torekov-10599
 
Jag har ett underbart gammalt hus från början av 1900-talet och på det sitter ett huvud från en lyktstolpe och det ser bara så fel ut. En nellie vägglampa hade passat mycket bättre in i stilen på huset.

nellie-vagglampa-galvaniserat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.