Hammarn00 skrev:
Hej.

Tack för mycket bra forum och bra svar. Dock har jag inte kunnat läsa mig till nån som har samma problem som mig med min landroid 2.0.
Den funkade skapligt i början efter vissa ändringar på slingan. Men nu har den stannat varje morgon stortsett (har programmerat att den klipper på nätterna).
Med felmeddelandet: "utom arbetsområde". Den står alltid mot nåt hinder som inte är begränsat, som ett träd eller lekstuga el dyl. Vad kan detta bero på? tacksam för svar.
Tittar du under bakhjulen så ser du att den stått och spunnit.
Detta verkar det vara det vanligaste problemet med dessa klippare om man ser vad som skrivits i denna tråden.
Det verkar som om krocksensorerna är lite för okänsliga i vissa lägen. Speciellt om det är fuktigt i gräset har hjulen lätt att börja spinna.
Jag gissar att meddelandet "utom arbetsområde" kommer för att den stått och gått en längre tid och att den anser att när den gått rakt fram så länge utan att stöta på slinga eller hinder är det inte rimligt att den är kvar inom arbetsområdet, och stannar därmed.
 
Hammarn00 skrev:
Hej.

Tack för mycket bra forum och bra svar. Dock har jag inte kunnat läsa mig till nån som har samma problem som mig med min landroid 2.0.
Den funkade skapligt i början efter vissa ändringar på slingan. Men nu har den stannat varje morgon stortsett (har programmerat att den klipper på nätterna).
Med felmeddelandet: "utom arbetsområde". Den står alltid mot nåt hinder som inte är begränsat, som ett träd eller lekstuga el dyl. Vad kan detta bero på? tacksam för svar.
Jag har sett min fastna mot hinder flera gånger. Samma sak varje gång:
Stöter mitt hindret, backar från, provar igen och efter 4 försök ger den upp.
Försöken krockar med samma hinder flera gånger bl a för att: det sluttar, framhjulen är tröga (rull o rotation), drivhjulen spinner.
 
Dax att dubba hjul kanske. Har någon kollat viktfördelningen mellan fram och bakhjul kanske för lätt bak Landroid L har batteri mellan bakhjulen medan M har det framför bakhjulen. Har märkt att min sliter sönder gräsmattan här o var går det att konstruera om framhjuls infästningen kanske eller hellre flytta tyngdpunkten
 
Funkar skitbra. :)
 
  • uploadfromtaptalk1377774008870.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut vad har du stoppat i tog du bort gummit och borrade ett för litet hål och sen satte i en (spik)? bakifrån eller hur gjorde du och vad använde du....
 
Hur blir det med batteritiden ? Tänkte på att driv motståndet måste väll bli högre?
 
Tog bort gummit och satt i pappspik... Har inte sett maskinen sen dess, är alltid i laddaren när jag kommer hem...men klipper gör den iaf.
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Dags att leta fram pappspik.
 
peternicklas
Är du inte rädd för att den kan köra sönder kablen som går till t.ex. öar?
 
peternicklas skrev:
Är du inte rädd för att den kan köra sönder kablen som går till t.ex. öar?
Har faktiskt inga öar.... Men oavsett är jag nöjd nu när jag inte sett den sitta imot nåt eller utanför området sen jag dubba den. Funkat felfritt nu sen dess så... :-D
 
  • Gilla
vidamic
  • Laddar…
Nu har jag haft igång min nya klippare i några dagar. Den har inte rymt ännu och den smäller inte när den svänger efter att ha känt av begränsnings tråden . Nu får jag bara hoppas det håller i sig:)!
 
Jag har fått en ny jag också den var knäpptyst i någon dag sen har smällandet från vänster hjul börjat komma tillbaka
 
Jaså, det var ju tråkigt. Då ska det bli kul och se om min blir så oxå.
Har du pratat med service?
 
Min har gått sen i juni nån gång. Kan inte påstå att jag är helt nöjd. Den stannar ofta på fasta hinder och jag har en slänt som är lite för brant dessvärre så där kan den inte klippa. Det jag irriterar mig mest på är att den halkar omkring alldeles för mycket, räcker med lite lutning vid begränsningskabeln så hamnar den utanför och backar ut i häcken och parkerar där. Jag kan nog räkna på ena handen hur många gånger den gått en hel laddning utan stopp. En annan irriterande grej är att den stannar i motförslut, alltså att den kör upp en bit, stannar, backar lite och försöker igen, stannar etc... Detta görs 4 ggr sen blir det block... Istället för att göra som den oftast gör, vända lite och köra vidare. Sen är det ju fantastiskt irriterande att den svänger rätt så mycket så fort det lutar minsta lilla... Jag har nog spenderat mer tid på att fixa med denna och passa så den sköter sig än jag lagt på gräsklippning under nån säsong tidigare... Men när den väl klipper så blir det ju väldigt fint...
 
Nu... Nu.. NU! Är kag trött på klipparen. Hitta den inte i lördags när jag gick ut. Leta överallt, såg några spår hos grannen. Tänkte, nä så kan det inte gått... Fråga grannen om han sett min klippare?

Jadå, den står i grönsakslandet. :) ca 40m från gränstråden...
Suck, har kollat hela tråden efter brott nånstans men nej.

Körde igång den och kolla den. Funkade.
Spreja ner den med vattenslangen då den dragit iväg när det varit blött i gräset, började direkt med att snurra runt nån varv sen sticka över tråden.
Weee vad kul, tur det är snart dags för vintervilan. Blir att skicka in den om nån vecka.

:-/ suck
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.