14 208 läst · 7 svar
14k läst
7 svar
Fäster klinkers på målat betonggolv?
Ja den fäster nog i princip men problemet är att det kommer inte att sitta bättre än vad färgen sitter i golvet. Och eftersom det är ett målat betonggolv med eventuell risk för fuktvandring så kan ju färgen släppa ganska lätt. Du ska därför slipa bort färgen annars riskerar du att ha lösa plattor i tvättstugan efter ett tag.
En Flex är en maskin som påminner om en vinkelslip men har en kåpa för att kunna ansluta utsug och en speciell betongslipskiva.
Sök på "Flex Betongslip" eller "Flex på Google så hittar du bilder på dessa.
Det ryker otroligt mycket och du skall ha bort all färg inte bara "rugga" upp färgen utan ner till frisk betong.
Maskinen brukar kosta ca 200 kr per dygn att hyra plus slitage på skivan så det är lite i sammanhanget men du får ha en industridammsugare att ansluta alternativt hyra en sådan också.
Sök på "Flex Betongslip" eller "Flex på Google så hittar du bilder på dessa.
Det ryker otroligt mycket och du skall ha bort all färg inte bara "rugga" upp färgen utan ner till frisk betong.
Maskinen brukar kosta ca 200 kr per dygn att hyra plus slitage på skivan så det är lite i sammanhanget men du får ha en industridammsugare att ansluta alternativt hyra en sådan också.
Det är typ en vinkelslip men anpassad för att slipa just betonggolv. Hittade ingen bra bild på ramirent, denna är ifrån cramo:
http://www.cramo.se/Web/Core/Pages/WebDepotProduct.aspx?id=33662&epslanguage=SV
Du kan ju prova med vinkelslipen men rekommenderar dig att hyra. Går snabbt som tusan och eftersom du kan koppla till dammsugare så slipper du mycket av dammet. Jag betalade bara 250kr för en dag. Var nog klar på 1h max. Rummet var på 6m2
http://www.cramo.se/Web/Core/Pages/WebDepotProduct.aspx?id=33662&epslanguage=SV
Du kan ju prova med vinkelslipen men rekommenderar dig att hyra. Går snabbt som tusan och eftersom du kan koppla till dammsugare så slipper du mycket av dammet. Jag betalade bara 250kr för en dag. Var nog klar på 1h max. Rummet var på 6m2
Liknande trådar
-
Lägga klinkers. Nybörjare. Ska lägga klinkers på gamla klinkers
Golv -
Hur fäster jag takbalken i cykelskjul?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Målat klinkers i badrum, dolt fel?
Köpa & Sälja hus -
Klinkers på målat betonggolv i källare.
Golv -
Underarbete , lägga klinkers på målat cementgolv ?
Golv