D09
Yrrol skrev:
Nu vet jag inte hur stor och tung den tanken var, samma med pannan, men det finns kärror med rätt så starka motorer som tar sig ner och uppför trappor annars. Borde finnas att hyra på större uthyrningsställen. Anar dock att en vedpanna är superdupertung så då är det nog ingen idé iofs. :)
[bild]
Ha ha tanken gick in på millimetern ;)

Hade inte räknat med att rör skulle sticka ut 17 cm ;)

Vägde nog runt 600kg plus minus något och bar 2,20 lång i kroppen, 1 meter bred och ca 1,8 hög.. Knappa 4m3

Pannan väger nog ungefär samma 500-600kg men det står 800 om man följer kolli på DHL.

Ja, pannan kommer bli bökig nu när det kommer en lastbil och dumpar av den utan att ha maskin som bär den runt huset :/

Väl inne så lär den vara mycket smidigare :) peppa peppa ;)

Ska kolla vad dom tar för en sån kärra eller om det går att använda traktorn på något sätt.. Har dock inga gafflar till den :/
 
Y
* Beskurit ett gäng träd, haft ångest att det kanske är kräfta-klumpar på vissa. Fått blåsor i näven av allt klippande.
* Städat lite i magasinet och maskinhallen.
* Försökt mig på garaget, sorterat massa hylsor och andra verktyg. Gått in och vänt flera gånger, har ingen riktig plan hur allt ska förvaras och kan då inte slutföra städningen.
* Försökt "råka" stötapå grannen i hopp om att han ska ta min stora brädhög igen då han menade på det var käckt att elda med.

* Sett en film som handlade om ett monster som bodde i en mans rumpa och mörda folk ibland vilket krävde att den då krympte in och ut ur mannens bak.. haha, humor..
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1376076714.024026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076738.401179.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076759.933863.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076782.834490.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076801.051868.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076828.334358.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076852.718222.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076874.834195.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076892.800983.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076909.067942.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076931.734449.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076973.967833.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1376076997.500860.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Just det... Bilder säger mer ;)
 
  • Gilla
Montören och 7 till
  • Laddar…
D09
Yrrol skrev:
* Beskurit ett gäng träd, haft ångest att det kanske är kräfta-klumpar på vissa. Fått blåsor i näven av allt klippande.
* Städat lite i magasinet och maskinhallen.
* Försökt mig på garaget, sorterat massa hylsor och andra verktyg. Gått in och vänt flera gånger, har ingen riktig plan hur allt ska förvaras och kan då inte slutföra städningen.
* Försökt "råka" stötapå grannen i hopp om att han ska ta min stora brädhög igen då han menade på det var käckt att elda med.

* Sett en film som handlade om ett monster som bodde i en mans rumpa och mörda folk ibland vilket krävde att den då krympte in och ut ur mannens bak.. haha, humor..
Aj! 😁
 
D09 skrev:
Just det... Bilder säger mer ;)
Är tanken tillverkad efter hålet i väggen eller tvärt om?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
Nyfniken skrev:
Är tanken tillverkad efter hålet i väggen eller tvärt om?
Både och :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
P
Fixat ny el till verkstan och lagt övriga uthus under den centralens jordfelsbrytare. Insåg att jag har något jordfel någonstans. Främsta kandidat är utomhusbelysningen...

Förresten har jag nog två jordfel :mad: Jorden mellan husen är uppblandad med stenar så det är inget roligt att gräva.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Köpt nu duschblandare. Den förra började pissa vatten. Valet föll på en från Grohe. Vi får se hur länge den nya håller.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Äntligen fått kopplat ihop vattnet till garaget tog 6 år att få ihop:banghead:, eftermiddagens jobb blir att koppla ur en 1200 liters acktank i källaren.

mvh
 
Absolut Ingenting händer här! Getaway rock festivalen i Gävle, så lägger all energi att överleva detta !!
 
Räknas städning? :wow:

Det ser iallafall ut som en rejäl makeover!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Inte gjort ett skit med huset idag.. Har plockat av toppen på exsambons bil och konstaterat att toppackningen var hel.. Blir att byte kolvringar istället.. :(
 
Y
* Städat ut slängbara från blandannat verkstaden metaller i hopp om att fåihop såpass så jag går +-0 genom att ringa en skrotnisse som hämtar.

* Bytt gångjärn samt justerat tvättstugedörren. Och bestämt att den behöver nya tätlister. Samt städat och börjat klura på om jag ska eller inte ska draigång torkrumprojektet.

* Burit ut massa möbler som stått förvarat som nu får åka till tippen. För grannen är så svårt att "råka" möta för fresta honom med brasved...

* Öppnat ladugårdens fönster i hopp om bättre klimat därinne samt inspekterat på andra våningen. räknat hur många containerflak som behövs för städa ut all halm.
 
Inte ett skit, sprang en halvmara i Malmö i stället.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snickrat..men inte med mitt eget....
Fixat det sista för att kunna göra klart extra toaletten....kanske göra ett nytt försök att måla klart takfoten i morgon....känns inte troligt men hoppet finns kvar.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.