solvalla skrev:
Jo lite går den över men bara så att knivarna når fram till alldeles innan slingan. Så automatisk kantklippning hade varit praktiskt.
Även manuell hade varit bra. Typ, välj kantklipp i menyn, så går den rakt fram till guide tråden och följer den till laddaren. Dvs samma som att trycka på laddnings knappen fast med kniven igång.
 
Manuellt eller auto val i menyn hade varit helt perfekt. Var ut och mätte min M ca 14.5cm framirån till knivspets och 10cm från ytterkant till knivspets. Har sett att det sliras en del när den ska vända, kände att fram hjulen gick inte helt lätt att snurra på, inkörningsproblem eller? Sitter den något lager i dom?

//Hasse
 
Det sitter inte en massa gräs inklämt mellan hjulet och metallpinnen det sitter på?
Det gjorde det på min när jag gjorde ren den. Petade bort gräset med en mejsel, och smörjde lite där metallpinnen går in i plasthjulet, sedan rullade mina lätt igen.
 
Går det att få en Landroid M att köra 21:00-07:00? Blir inte riktigt klok på dokumentationen.
 
Man sätter starttid och sedan hur många timmar den skall köra.
Så det skall nog inte vara några problem.
 
eleson skrev:
En liten bild på hur den fungerar i lutning:
[bild]
Så har jag det också med min L1. Så jag har satt en 45x45-regel längs med hela min nedre kant av tomten med slingan utanför regeln för att då när Shirly (som hon kallas) krockar med regeln vänder hon ca 60gr ut från regeln och därmed har en riktning mer uppåt och inte längs med nederkant som blir resultatet som du beskriver. Problemet för mig är att jag har ca 2,5m efter min laddstation till regeln så nån gång varannan dag eller så så blir hon stående där när hon skall följa slingan hem. Men jag får ta det för nu blir inte nedre delen av tomten sönderkörd för att få övre delan lagom klippt. Med vänlig hälsning Honken
 
peternicklas
Fick min Landroid M idag. Körde den först utan att ändra klipphöjden. När jag skruvade ner den till 40 så har jag ett ljud som påminner om en humla. Obalans i knivtallriken.
Någon som har samma humla under huven på Landroiden?
 
Om någon av knivarna fastnat så kan det bli så, men min är tyst.
 
peternicklas
eleson skrev:
Om någon av knivarna fastnat så kan det bli så, men min är tyst.
Här började det innan den hunnit bli smutsig. Får kolla när den gått lite annars blir det supporten. Disken kan ju vara i obalans
 
peternicklas skrev:
Här började det innan den hunnit bli smutsig. Får kolla när den gått lite annars blir det supporten. Disken kan ju vara i obalans
Min lät så nät en kniv var skadad/skev. Testa att demontera alla knivarna, låter det fortfarande bör det ju vara disken. Troligt är dock att det tystnar, och då är det ju ett enklare bekymmer,
 
peternicklas
_dalkarl_ skrev:
Min lät så nät en kniv var skadad/skev. Testa att demontera alla knivarna, låter det fortfarande bör det ju vara disken. Troligt är dock att det tystnar, och då är det ju ett enklare bekymmer,
Har tagit bort knivarna, hjälper inte. Har även tagit bort disken, hjälper. har funnits några tidigare med samma problem.
 
peternicklas
Har nu kört min Landroid M i 3 dagar och är väldigt nöjd med den lille Landroiden. Smidigare i både rörelse och den plats som den behöver för att ta sig runt. Har 15 m lång sträcka mot en HQ 220. Slingorna ligger c:a 1 m. från varandra samt ytterliggare 15 m. där slingorna ligger på ett avstånd av 3 m. Inga som helst tecken på att den skulle bli störd. Eldprovet var när jag startade dem och den fick gå ut med slinga för att komma hem. Följde slingan hur bra som helst där den gick parallellt med HQ.
 
peternicklas skrev:
Har nu kört min Landroid M i 3 dagar och är väldigt nöjd med den lille Landroiden. Smidigare i både rörelse och den plats som den behöver för att ta sig runt. Har 15 m lång sträcka mot en HQ 220. Slingorna ligger c:a 1 m. från varandra samt ytterliggare 15 m. där slingorna ligger på ett avstånd av 3 m. Inga som helst tecken på att den skulle bli störd. Eldprovet var när jag startade dem och den fick gå ut med slinga för att komma hem. Följde slingan hur bra som helst där den gick parallellt med HQ.
Kul att höra. Lämnade ju tillbaka min Landroid M inköpt för 6995 på öppet köp eftersom jag har grannar med HQ 220. Vågade då inte chansa eftersom även Hasse på HP sa att det var 3.5 meter som gällde. Köpte då istället en Bosch Indego för 8499 som jag på grund av alla problem som många upplevt inte vågat installera. Men nu är det dags efter att ha legat i garaget ouppackad i 2 månader.
 
Har haft min Landroid M igång i en vecka nu. Det fungerar väldigt bra, lite justeringar på begränsningstråden bara. Grannen har en Landroid L och vi har 30 m staket som går parallellt mellan våra tomter. Jag lade min tråd enligt beskrivningen på 35cm från staketet och grannen har samma avstånd på sin sida. Grannen är inne på sin andra säsong med sin L nu, så spänningen var hög när jag skulle köra igång. Resultatet blev att min M går hela vägen till tråden och vänder utan problem. Grannens L vänder ca. 3 m från tråden på hans sida. Kontentan måste ju vara att M är kompatibel med andra Landroid. Har som sagt kört i en vecka utan problem. Grannen vart inte lika nöjd, men vi löser det ��
 
Nån som vet om det finns någon butik i Östergötland som säljer Landroid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.