Vi har fått tipset att välja AluZink istället för vanlig målad plåt till vårat bandfalsade tak, det ska tydligen vara näst intill underhållsfritt medan det målade måste skötas med lite tätare intervaller. Vi har fått i stort sett samma pris på de två varianterna så det är ingen prisfråga.

Nån som har några erfarenheter av servicebehovet för det ena eller det andra?

Jag funderar också på plåttak. Att du fått samma pris på Aluzink som målat plåttak förvånar mig mycket! Aluzink är mycket dyrare och dessutom mer eller mindre underhållsfritt. Har du fått samma pris (inkl.läggning som är dyr på aluzink!) finns inget att tveka på - kör med aluzink.

Mike

Då kanske jag har haft lite tur, men du tänker inte på rheinzink (stavas det så?)

Det är betydligt dyrare och knepigt att lägga har jag hört.

Men i vilket fall som helst så har vi nu bestämt oss och det får bli AluZink varianten.

...och AluZink kan man bara få i AluZinkfärgat eller???

jobbigt när man har bygglov på SVART tak.

• Gilla
Bengt Mark
  • Laddar…
Jo, men du kan ju måla..... ;)

AluZink kan såvitt jag vet endast fås naturell

J
Vilket pris har du fått?(ink moms) och hur många kvm är det?

Jag ska själv handla upp ca 160 kvm och har inte valt plåt ännu

//Johan

Jag har fått offert på 48,000 kr för ca 100 kvm tak.
1 rökgasskorsten, 1 imkanal samt 1 avloppsavluftning

...inklusive hängrännor runt hela huset och fyra stuprör.

Ska försöka förhandla mej till att han lägger plåt på entrétaket och balkong också.

Detta avser ett "kvällsjobb".

Jag ligger på ca 75 000 för ca 170 m2 inklusive all vattenavledning (takfotsränna, hängrännor och stuprör), vi har fortfarande en del detaljer kvar att diskutera så därför har jag inget exakt pris.

Era priser verkar stämma ganska bra med priserna här, dvs ca 50 euro kvadratmetern.

Är era priser inkl. eller exkl. arbetet??

Mike

Inkl arbete... men som sagt... ett kvällsjobb. No questions aksed.

Inkl jobb och kvitto, måste kunna betala via kreditivet...

Känns som jag fått ett mindre bra pris isåfall, med tanke på avsaknad av kvitto för den offertetn... Aja, jag har fler att fråga innan jag bestämmer mej. Har minst 3 som erbjudit sej att lägga tak.

För min del verkar det relativt enkelt att hitta plåtisar - värre är det med andra delar av projektet.

Tror inte att du behöver vara så missnöjd med det pris du har fått, min plåtis är en bekant som gör jobbet till ett bra pris och som inte lägger på mycket på materialet.

Tjena Frasse, Aluzink verkar festligt, tror du han vill lägga 127 kvm till nära Nacka efter sommaren? Mvh Ingvar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.