16 016 läst · 25 svar
16k läst
25 svar
Bandfalsat i AluZink
Sida 1 av 2
Vi har fått tipset att välja AluZink istället för vanlig målad plåt till vårat bandfalsade tak, det ska tydligen vara näst intill underhållsfritt medan det målade måste skötas med lite tätare intervaller. Vi har fått i stort sett samma pris på de två varianterna så det är ingen prisfråga.
Nån som har några erfarenheter av servicebehovet för det ena eller det andra?
Nån som har några erfarenheter av servicebehovet för det ena eller det andra?
Jag funderar också på plåttak. Att du fått samma pris på Aluzink som målat plåttak förvånar mig mycket! Aluzink är mycket dyrare och dessutom mer eller mindre underhållsfritt. Har du fått samma pris (inkl.läggning som är dyr på aluzink!) finns inget att tveka på - kör med aluzink.
Mike
Mike
Jag har fått offert på 48,000 kr för ca 100 kvm tak.
1 rökgasskorsten, 1 imkanal samt 1 avloppsavluftning
...inklusive hängrännor runt hela huset och fyra stuprör.
Ska försöka förhandla mej till att han lägger plåt på entrétaket och balkong också.
Detta avser ett "kvällsjobb".
1 rökgasskorsten, 1 imkanal samt 1 avloppsavluftning
...inklusive hängrännor runt hela huset och fyra stuprör.
Ska försöka förhandla mej till att han lägger plåt på entrétaket och balkong också.
Detta avser ett "kvällsjobb".
Känns som jag fått ett mindre bra pris isåfall, med tanke på avsaknad av kvitto för den offertetn... Aja, jag har fler att fråga innan jag bestämmer mej. Har minst 3 som erbjudit sej att lägga tak.
För min del verkar det relativt enkelt att hitta plåtisar - värre är det med andra delar av projektet.
För min del verkar det relativt enkelt att hitta plåtisar - värre är det med andra delar av projektet.