12 236 läst · 12 svar
12k läst
12 svar
Murstock
Hejsan
Har börjat tapetsera om i mitt nyköpa hus nu. Tidigare var murstocken tapetserad. Vilket väl känns så där bra. Så har börjat ha det som terapi arbete att ta fram den. Frågan är dock vad man skall göra med den sen. Måla ? kakla? fusktegel? hur har ni med murstock i era hus gjort?
Har börjat tapetsera om i mitt nyköpa hus nu. Tidigare var murstocken tapetserad. Vilket väl känns så där bra. Så har börjat ha det som terapi arbete att ta fram den. Frågan är dock vad man skall göra med den sen. Måla ? kakla? fusktegel? hur har ni med murstock i era hus gjort?
Kraven säger att den (i princip) alltid måste vara putsad i hela sin längd. Puts kan vara snyggt. Våran var tapetserad över öppna spisen, vilket vi inte tyckte var så snyggt, så vi målade den med strukturfärg vilket ser ut precis som ganska grov puts.
Vet inte om det är vanligt... men det gör att bruket blir segt som fan! Slängde på 4cm lager på stocken, det fick hänga ett tag och sen "skar" vi ut stenarna.
Finns en del bilder på hur man gör på min sida.
www.westwaters.se/alelundsv
Bör finnas på välsorterade byggmarknader.
Finns en del bilder på hur man gör på min sida.
www.westwaters.se/alelundsv
Bör finnas på välsorterade byggmarknader.
bra fråga.. mina falukorvs fingrar har tydligen spelat mig ett spratt.. det ska ju vara 1937 inget annat.. : :-[ :-[ Tur att det finns folk som har ögonen med sf.. när en annan är blind 8)jureit skrev: