legion skrev:
Ultraljudssensor kommer senare som extrautrustning till 330 och monteras i de tomma gluggarna framtill. (enl. min HQ-säljare)
Ah! Lysande! Speciellt som jag köpte en 330 idag. :)
 
Min 330 rullar nu äntligen efter en mödosam utläggning av totalt (inkl guider) 650m kabel och ca 1000 märlor:eek:. Det går åt sjukt mycket mer än vad man tror, speciellt om man som jag gjort 14 öar varav ett flertal ganska stora.

Det är förstås för tidigt att säga nåt egentligen men en sak jag fick se prov på är passagehanteringen som fungerar som en smäck. När det smalnar mellan begränsningskablarna drar klipparen in mot mitten av guideslingan för att när det blir bredare igen gå ut och köra vid sidan av guiden.
 
  • Gilla
bol46
  • Laddar…
Hur monterar jag ett sim-kort i en 330x? Någon som vet?

Jag har en bit att köra till återförsäljaren, så det slipper jag gärna.
 
Går det ens?
 
legion skrev:
Går det ens?
Ja. Det finns en tillhörande iphone-app. Kommunikationen sköts med sms. Klipparen skickar också ett sms om den fastnar.
 
Woland skrev:
Ja. Det finns en tillhörande iphone-app. Kommunikationen sköts med sms. Klipparen skickar också ett sms om den fastnar.
Vad jag vet så stöder har inte 330x den funktionaliteten än så länge, utan använder GPS'en för att måla upp en bild av trädgården och lära sig var den har behöver klippa mest.
 
Otjena skrev:
Vad jag vet så stöder har inte 330x den funktionaliteten än så länge, utan använder GPS'en för att måla upp en bild av trädgården och lära sig var den har behöver klippa mest.
Okej, då ger jag mig. Vet ni att det är så? Spelar ingen större roll för mig eftersom appen är så begränsad.
 
Nu har min 330 klippt i en dryg vecka, helt problemfritt faktiskt vilket jag inte trodde då jag har flera svåra ställen med bitvis bara 35 cm mellan begränsningsslingorna. Där trodde jag inte den skulle klippa men det gör den, antagligen med hjälp av automatisk passagehantering. Kommer den parallellt med slingorna grenslar den båda två och kör igenom den smala delen.
Jag har inte heller gjort några manuella inställningar för områden och yttäckning utan låter den inbyggda gpsen sköta detta vilket verkar fungera alldeles utmärkt, hela gräsmattan ser jämnt klippt ut.
Jag har noterat att den hittat och följer guiderna ut olika långt men tyvärr kan man inte se några av de inställningar som görs automatiskt, jag hade gärna sett statistik för hur den delar upp tomten och proportioner mm.

Jag har nu också aktiverat vädertimer vilket resulterat i att den parkerar tidigare på kvällen än de timerinställningar jag gjort (8-22) och proklamerar i displayen att dagens arbetepass är avslutat:p

Det enda som man kan anmärka på är att jag upplever den som lite mer högljudd än förväntat, det är drivningen som låter, inte nödvändigtvis högre än föregående modeller utan det är nog mer ljudets karaktär som är klart annorlunda.
De högst amatörmässiga mätningar jag gjort med soundmeter-appen i telefonen visar att angiven db verkar stämma.
Nu är jag jäkligt petig med ljud och jämfört med farsans wiper som låter som avkomman mellan en borrmaskin och en varmluftspistol så är automowern knäpptyst!
 
Upplevelsen av ljud är verkligen annorlunda. Jag upplever min 330 som i praktiken ljudlös. Jag kan utan problem köra den mitt i natten mitt bland husen i mitt tättbebyggda villaområde.
 
Får hem en 320 imorgon och vore riktigt tacksam för tips på placering av laddstation och guidekabel. Tomten är plan men det är rätt mycket grejer ivägen.
 
  • AM320.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AM320.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hav
  • Laddar…
Hej Rottan,

Jag hade samma fel idag ( felkod 501 ) men klipparen startar inte .
Slår jag av huvudströmmen på klipparen så händer ingenting.
Displayen visar Error 501 hela tiden.
Har någon ett uppslag hur man kan få igång den igen.
Den är en tre veckor gammal och har gått i 35 timmar.
 
Hur är det när AM320 kör efter guidekabel, snurrar knivarna då?
 
Nope, knivarna är stilla då.
 
Går det att måla automower knivarna? Har startat min nya automower förra veckan redan är två knivar av ( lite höga kantstenar. Här och var. Med en ettåring i huset skulle jag vilja måla knivarna i kanske röd färg för att hitta dom lättare om det går av fler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.