tank77 skrev:
Väldigt konstigt då plattorna ovanför fönstret är ju skurna i en vattenkap eller med vinkelslip. Dessutom är båda plattorna skurna nedanför fönstret, ser helt tokigt ut.

Annars ser det okej ut.

Angående listerna så kommer det inte synas efter att det är fogat men visst det är av ren lathet dom inte gerar listerna.
Sant... så vaken var inte jag igår kväll efter 20 timmars arbetsdag... :x
:banghead:
 
Kapa plattorna så gör man ju bara inte...men plattorna kanske tog slut och de fick använda spillet från andra. Förstår inte varför man lägger ner en massa jobb och gör det noga och fint i övrigt och slarvar på mållinjen. Som att bygga ett nytt hus för att sedan låta ett dagis måla det!
 
Plattorna tog ej slut, finns en och en halv kartong kvar. Det hade att göra med någon liten ojämnhet strax under fönstret, vilket hade gjort plattan stack ut i ena eller andra änden. Som sagt, jag har släppt det.
 
tank77 skrev:
Väldigt konstigt då plattorna ovanför fönstret är ju skurna i en vattenkap eller med vinkelslip. Dessutom är båda plattorna skurna nedanför fönstret, ser helt tokigt ut.
Plattsättaren hade kanske hunnit köpa en kap när han kom upp til raden ovanför fönstret... :D:surprised:
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
T
simpa81 skrev:
Plattorna tog ej slut, finns en och en halv kartong kvar. Det hade att göra med någon liten ojämnhet strax under fönstret, vilket hade gjort plattan stack ut i ena eller andra änden. Som sagt, jag har släppt det.
Misstänkte det men då får man ju "medla" dom närliggande plattorna.

Skit samma, bara du är nöjd. Tänk om alla "bygga hus" medlemmar hade varit lika förlåtande som dig:rolleyes: En sådan fadäs hade vissa andra medlemmar kunnat starta ett 3:dje värdlskrig för........
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Ja, jag känner att det finns viktigare saker att bekymra sig över!
 
Idag har det inte hänt så mycket, han har varit här och fogat bara!

ImageUploadedByByggahus.se1366911647.990989.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mer fog i hörn mm. Har även fått ny dörr isatt, har dock ingen bild.

Så här ser det ut på golvet.

ImageUploadedByByggahus.se1366988319.378602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
rent och snyggt på golvet (y)
hoppas bara att han kommer ihåg att skära upp för golvbrunnen :)
 
Det hoppas jag med!!!
 
Mjuk eller hårdfog i hörnen?
 
Mjuk!
 
Klinkers på plats!

ImageUploadedByByggahus.se1367241904.099872.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där ser ju bra ut!, förstår dock inte varför dom envisas med mjukfog i hörnen.
 
T
vectrex skrev:
Det där ser ju bra ut!, förstår dock inte varför dom envisas med mjukfog i hörnen.
Eftersom träbjälklag rör på sig så kommer hörnen "troligtvis" att spricka om det hade varit hård fog där men personligen håller jag med dig och har hellre en smal spricka i fogen än äcklig silikon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.