Är självklart att en hantverkare jobbar in sig med "sitt" märke så att man lär sig hur det fungerar. Att läsa sig till hur mycket lim man skall ha för att fästa upp tätskiktet anser jag är värdelöst, tar hellre någon som gjort det i 100 badrum innan och kan det i huvudet. Sedan så kan man inte köpa vilket fix som helst, ska man ha stora kakelplattor så måste man ha ett som är bra och där plattorna håller sig uppe av fixet så att man inte behöver sätta upp kryss/linor/planka för att hålla det uppe och på plats. Och då tar jag återigen hellre det märket hantverkaren vill ha än att jag ska bestämma att Bauhaus fix har de egenskaperna han vill ha var i det gäller mängd vatten, fasthet, tröghet, brinntider etc.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Högerskon skrev:Är självklart att en hantverkare jobbar in sig med "sitt" märke så att man lär sig hur det fungerar. Att läsa sig till hur mycket lim man skall ha för att fästa upp tätskiktet anser jag är värdelöst, tar hellre någon som gjort det i 100 badrum innan och kan det i huvudet. Sedan så kan man inte köpa vilket fix som helst, ska man ha stora kakelplattor så måste man ha ett som är bra och där plattorna håller sig uppe av fixet så att man inte behöver sätta upp kryss/linor/planka för att hålla det uppe och på plats. Och då tar jag återigen hellre det märket hantverkaren vill ha än att jag ska bestämma att Bauhaus fix har de egenskaperna han vill ha var i det gäller mängd vatten, fasthet, tröghet, brinntider etc.
TACK... en förstående själ
...och är det så att kunden envisas att köpa sitt billiga "skit" så får han/hon ju stå där utan hjälp från seriös hantverkare...
Undrar vem som har störst problem...
Kunden som inte kommer få proffesionell hjälp utan står där med material för en massa pengar som man inte kan använda om man inte väljer att försöka sig på att utföra arbetet själv, eller anlitar en oseriös förståsigpåare som jobbar med allt skit bara de tjänar pengar... bortser från fackmässighet och branschregler m.m
...eller...
Hantverkaren som skattar sig lycklig över att slippa jobba med skitgrejer och slipper lämna garantier på ett arbete som riskerar bli undermåligt, och istället tar sig an arbete där folk är beredda att betala lite extra för att det ska bli fackmässigt utfört enligt gällande normer...
Ja det kan man verkligen undra!
Man kan även göra som min hantverkare gjorde när kunden krävde att han skulle sätta upp tätfolie där han hade rollat tätskiktet, han försökte vägra men kunden stod på sig och vägrade betala annars utfört arbete. Detta var en tid innan tätfolien blev ett krav. Han smackade upp det till slut, tog betalt för extra jobbet och skrev inget våtrumsintyg. Alla blev glada
Man kan även göra som min hantverkare gjorde när kunden krävde att han skulle sätta upp tätfolie där han hade rollat tätskiktet, han försökte vägra men kunden stod på sig och vägrade betala annars utfört arbete. Detta var en tid innan tätfolien blev ett krav. Han smackade upp det till slut, tog betalt för extra jobbet och skrev inget våtrumsintyg. Alla blev glada
Hej igen!
Gud vad mycket svar jag fick snabbt. Jag anlitade firman idag så jag hoppas att dom gör ett bra jobb så jag får ett fint badrum tillslut. Jag gjorde så nu att dom fick köpa in toaletten och dusch väggen samt handfatet och handfats skåpet då dom hade bra avtal med någon leverantör. Men jag köper själv in dusch och blandarna då jag tror som er att jag kan hitta något fint och billigare en vad dom kunde erbjuda mig. Imorgon ska jag ge mig iväg och leta lie grann samt kolla på hemsidor efter just detta så har ni några bra tips så tar jag gärna emot dom
Mvh Hanna
Gud vad mycket svar jag fick snabbt. Jag anlitade firman idag så jag hoppas att dom gör ett bra jobb så jag får ett fint badrum tillslut. Jag gjorde så nu att dom fick köpa in toaletten och dusch väggen samt handfatet och handfats skåpet då dom hade bra avtal med någon leverantör. Men jag köper själv in dusch och blandarna då jag tror som er att jag kan hitta något fint och billigare en vad dom kunde erbjuda mig. Imorgon ska jag ge mig iväg och leta lie grann samt kolla på hemsidor efter just detta så har ni några bra tips så tar jag gärna emot dom
Mvh Hanna
Liknande trådar
-
Badrumsoffert 290 000 kr för 3 m2
Badrum -
Hur bör man förbereda sig inför att ta emot offerter kring badrumsrenovering
Badrum -
Ingår material i offert för badrumsrenovering?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Är offerten rimlig? 6kvm badrum - 186 000 kr för tätskikten/ytskikten/montering?
Hantverkare -
Bedömning av offert för utbyggnad av badrum
Hantverkare