Svar: X

Denna lösning har en klart högre WAF (wife acceptance factor) än LAN-kablar som skall fästas vid golvlister och gömmas bakom blomkrukor och gardiner.

(WiFi funkar naturligtvis också men är ett dåligt alternativ om man skall streama högupplösta filmer till TV:n)

Källaren är precis färdigrenoverad och barnen har flyttat in i sina nya rum. Visar sig då att det trådlösa nätverket inte räcker ned... :(

Hej

Svar på frågan är

X. Advanced Encryption Security

Tack. Vilken fantastisk lösning ni har hittat på vårat problem med räckvidden av vårt trådlösa nätverk.
Det skulle vara underbart att slippa extra strömkablar till vår nya övervåning som strax står klar.Tänk om vi kunde få en så smart sak i inflyttningspresent.(y)

Har ett par gamla Netgear som inte klarar av trycket nu när man vill streama film. Att vinna det här startkitet vore perfekt. Funkar det bra så köper jag fler :)

/Mange

Svar: X. Advanced Encryption Security
I ett gammalt k-märkt hus
Vill man ändå njuta internets ljus
Och när man inte kan borra och skruva
Är detta perfekt för nätverk så ljuva

Ingen vill ha sladdar men alla vill ha täckning.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Svar på frågan = X

Varför jag bör vinna...
Stackars fattig student, utan bra pigment..
Med Zyxels nya powerlineadapter jag kanske i solen kan sitta...
För att på nätet information och uppgifter hitta......
HJälp!

Rätt svar: X
Med kablar som redan finns i huset blir nätverket snabbt som ljuset.

Vår lilla tjej tycker att alla kablar i vår lägenhet är en rolig grej.
Hon stoppar dem alla i munnen, så nu en ny idé måste bli funnen.
Denna produkt från zyxel hade därför varit toppen, och räddat den lilla kroppen.
Den hade skänkt oss stor säkerhet, och blivit ett utmärkt födelsedagspaket,
till vår lilla tjej på ettårsdagen, av oss alla varmt mottagen!

Nytt hus, 160 kvm i 2 våningar, behöver jag säga mer? Jo, visst ja, en av oss jobbar dessutom hemma och ockuperar den fasta linan....på olika tider av dygnet dessutom.

Hmmm, AES är en vedertagen förkortning för krypteringstekniken Advanced Encryption Standard, som är en helt öppen och fri standard för kryptering. Det vore förundransvärt om ZyXel hittade på en egen med snarliknande namn. Men, av deras hemsida, både på den svenska och den globala, skriver de att rätt svar är

Motivering:
Oavsett krypteringsteknik kommer jag på ett eller annat vis skaffa dessa eminenta pryttlar. För i vår gamla kåk finns inget sätt att dra kablar snyggt och radiovågorna når inte fram från routern och nätverksdisken till TV'n och mediaspelaren. Nu kan man ju få trådad kommunikation hela vägen och då flyter det på bra även när man streamar barnens filmer, som är det som går klart mest. Åsså kan barnen dessutom få internet i sina rum på övervåningen, riktigt bra. Så nu har Byggahus.se chansen att bespara mig 2400:- det hade ju varit riktigt förträffligt :)

I vårt sekelskiftes hus har vi en murstock
som uppenbarligen är alldelses för tjock
kablar i flera varv, det är inget larv
småbarn ska inte leka med sladdar
dottern är ändå där och daddar
när pappa inte kommer in på internetbanken
får han Zyxels Powerlineadapters i tanken....

Hade varit en "lifesaver" i den digitala o mediala djungeln som är där utanför timmer, sten, murbruk och puts !

Rätt svar: X.

I ett hus bygg -23 behövs det smarta lösningar. Nätet måste fungera på alla plan, i renoveringskaos måste man ha ett fungerande LAN.

Motivering:
Har provat att köra via elnätet men är absolut inte nöjd med detta. då det tappar kontakten sporadiskt.
har inte proat Zyxel, kan Zyxel ändra på min syn på dettta?
Hade varit bra att få ettt fungerande då barnen har rum i garagebyggnaden och saknar internet där ute.
Ända möjligheten just nu är att lägga en nätverkskabel över gräsmattan.

Precis vad som skulle behövas i sommarstugan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.