Är det ngn som provat att använda "floormate" för detta, det är typ skumplast element som är spåntade.

Får för mig att dessa skulle vara bra att limma ihop och kakla emot....

Jag använde floormate för att bygga en hylla bakom badkaret. Funkade alldeles utmärkt.

trevligt, då kan det mao funka

Timell använde för en tid sedan någon skiva avsedd för sådana konstruktioner. Du kan ju titta på detta och jämföra.

I mitt fall fungerade floormaten utmärkt eftersom kringkonstruktionen hade en stabiliserande verkan.

piloten skrev:
Timell använde för en tid sedan någon skiva avsedd för sådana konstruktioner. Du kan ju titta på detta och jämföra.

I mitt fall fungerade floormaten utmärkt eftersom kringkonstruktionen hade en stabiliserande verkan.
Se där, "piloten" hann före medans jag satt o letade på TV4:s hemsida.
Du kan hitta det där om du letar i Äntligen Hemmas arkiv.
:)

Jag blev avrådd av alldeles för många att bygga in mitt kar. Av den enkla anledningen att vid ev fel på karet så är den där jäkla insp.luckan aldrig tillräckligt stor utan det blir rivning av inbyggnaden istället.
Rätt eller fel ???

Ironman skrev:
Jag blev avrådd av alldeles för många att bygga in mitt kar. Av den enkla anledningen att vid ev fel på karet så är den där jäkla insp.luckan aldrig tillräckligt stor utan det blir rivning av inbyggnaden istället.
Rätt eller fel ???
Skulle det bli fel på karet är det ju inte värre än att man tar fram kniven och skär upp mjukfogen runt karet och sedan lyfter ur karet?

Sant MathiasS....i mitt fall var utrymmet (snedtak) en del i beslutet om vanlig front.

Ironman skrev:
Rätt eller fel ???
Jag har byggt fronten löstagbar, om jag behöver få bort karet är det bara att ta bort fronten och dra ut karet.
Att lyfta karet rätt upp är möjligt men väldigt jobbigt.

mvh Kai

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.