Väldigt bra recension BTW!!!
 
  • Gilla
Varvaren158
  • Laddar…
Tack för en bra recension. Intressanta blå nyheter dessutom... Har funderingar på att byta min gamla Delta (golvmodell) för att få mer utrymme för annat.
 
woodchuck skrev:
Tack för en bra recension. Intressanta blå nyheter dessutom... Har funderingar på att byta min gamla Delta (golvmodell) för att få mer utrymme för annat.
thomasx driver med mig bara för att jag befarade att en blå lär dyka upp precis efter att jag köpt en grön, det finns ingen blå mojäng i sikte förutom hans photoshoppade bild :cool:
 
Photoshop är ett fantastiskt verktyg ;)

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Lurad :(
 
woodchuck skrev:
Lurad :(
Jag med... :surprised::( Det borde införas licens för att använda Photoshop... :mad:;)
 
Sorry kompisar, kunde bara inte hålla mig efter allt tjat i tråden om en blå variant ;)

Men jag hoppas att ni i alla fall noterade att den blå faktiskt har större slaglängd och djup :)
 
Hej
Är sen en tid ägare till en "grön" PDB 40 mycket praktisk maskin som jag använt ett tag upptäckte efter ett tag att beroende på hur jag ansluter elkontakten att det "läcker" spänning, den killar när man vidrör metalldelarna, har mätt up ca 190-200V AC men ingen ström till räckligt för att utlösa jordfelsbrytaren.
Hade in den för som jag trodde garanti reparation den kom i retur (utan kommentar) med samma typ av fel i mitt tycke.
Vore intressant om era maskiner beter sig på samma sätt, man behöver inte mäta, det känns om man vidrör maskinen, pröva att vända stickproppen.
Hälsningar Henpett
 
Nu har det gått en tid sedan denna kom ut i handeln. Ni som har köpt den, hur skulle ni recensera den när ni använt den ett längre tag?

Vad tycker ni om de små begränsningar som finns, tex borrhöjden? Finns det andra begränsningar som ni märkt av? Något som har varit överaskande positivt?

Prismässigt får man den för ca 2100kr idag. Är det prisvärt tycker ni?
 
henpett skrev:
Hej
Är sen en tid ägare till en "grön" PDB 40 mycket praktisk maskin som jag använt ett tag upptäckte efter ett tag att beroende på hur jag ansluter elkontakten att det "läcker" spänning, den killar när man vidrör metalldelarna, har mätt up ca 190-200V AC men ingen ström till räckligt för att utlösa jordfelsbrytaren.
Hade in den för som jag trodde garanti reparation den kom i retur (utan kommentar) med samma typ av fel i mitt tycke.
Vore intressant om era maskiner beter sig på samma sätt, man behöver inte mäta, det känns om man vidrör maskinen, pröva att vända stickproppen.
Hälsningar Henpett
Jag förmodar att kontakten till maskinen är jordad, då kan det vara så att du har ett jordfel i elsystemet i fastigheten och att jorden i uttaget inte är korrekt anslutet till jord i centralen. Ohm-mät mellan jorden på kontakten till borrmaskinen och stativet, så har du svaret.
 
jackt skrev:
Prismässigt får man den för ca 2100kr idag. Är det prisvärt tycker ni?
Var hittar du den för det priset? Låter lockande...


Sent from my LT18i using Byggahus
 
jackt skrev:
Prismässigt får man den för ca 2100kr idag. Är det prisvärt tycker ni?
Var hittar du den för det priset? Låter lockande...

Sent from my LT18i using Byggahus
 
AndreasBe skrev:
Var hittar du den för det priset? Låter lockande...

Sent from my LT18i using Byggahus
Är nästan säker att Hornbach har ett pris i de trakterna. Kunde inte titta idag då frun var med, hon gillar inte när jag strosar runt på verktygsavdelningen av någon anledning.. :)
 
I malmö tar Hbach 2395. Det slår inte bauhaus så då blir det -12% där.
 
Martin1234 skrev:
I malmö tar Hbach 2395. Det slår inte bauhaus så då blir det -12% där.
Intressant! Hur går man tillväga för att få rabatten på Bauhaus? Måste man kunna uppvisa kvitto??

Sent from my LT18i using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.