Hej
Fick idag min första offert för markarbete, tänkte se om några erfaran här på forumet kan berätta om ni tycker det är rimligt/dyrt/billigt

Arbetet är specat på följande sätt
  • Rivning av befintligt skjul/garage (60 kvm) inklusive bortforsling (ej miljöfarligt avfall)
  • Shaktning av ca 70 kv ca 40 cm djupt
  • Nergrävning av 110 mm dränering (ej utlopp)
  • Markduk + 20 cm bärlager (16/32 makadam).

Detta skulle kosta 71.000 SEK, rimligt?

Rivning är dyrt så jag tror det ligger nog bra i pris.

Jag betalade ca 1100 kr kvadraten för en liknande platta, dock 35 kvm. Då var det ingen rivning med. Så jag tycker nog att du fått ett bra pris. Ingår någon markisolering? Vet du om 40cm schaktning kommer räcka?

Men det är inte gjutning i detta pris, ej heller markisolering, bara förberett, vet inte ens om det ingår avjämning/komprimering

Kan du inte riva det själv eller låta nån annan göra det som vill ha virket?

Min vän Solstickan är bra på att ta hand om byggnader som inte ska stå kvar... :D

Solstickan2.gif

Thomas_snickare skrev:
Men det är inte gjutning i detta pris, ej heller markisolering, bara förberett, vet inte ens om det ingår avjämning/komprimering
Be att få en specifikation av kostnaderna. Rivningen kan vara dyr, så en stor del av kostnaden ligger nog där.

Vi har fått en offert på 1700 kvm för grunden, då ingår schaktning och 10 cm under själva plattan inkl grund till kista. Kistan och ev extra uppfyllnad kostar extra. 310 kr tonet. Men jag tyckte det var för dyrt.

http://notjugo.blogspot.se/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.