Ungefär vad kostar det med elektriker som gör allt inkl material?
Vårt hus börjas bygga snart så vore lite intressant med en fingervisning!
 
Tänkte på din tv!
Sänker du in strömuttagen där bakom eller är det vanliga uttag i väggen? Får då kontakten plats bakom Tvn om den hänger på väggen??
 
Så här i efterhand ser jag både för- och nackdelar med att ha ett eluttag "uppe vid TV:n". Nu blir det inte så, utan eluttag kommer att sitta som vanligt nere vid golvet. Så det blir tomma rör och tomma apparatdosor som kablar upp till TV kommer att löpa i, men någon snygg finish. Således kommer det inte vara några problem att få plats med kablarna i alla fall.

Nu är väggen gipsad. Mer tekniksnack i dagens blogginlägg:
http://nummeriv.blogspot.se/2013/01/natverk-och-hogtalare.html

mediawall_bh.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Skulle man vilja sätta eluttag vid/bakom TV:n så skulle man kunna sätta ett sådant här uttag; "Vägguttag 4-vägs Schneider Exxact".
8873330999326.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spacklat! :) Jag återkommer i april-maj med ett slutresultat...
mediawall_spackel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja det ser vi fram emot:)
Hur blev du nu med kontakter och terminaler? Bestämt dig för sådana?
 
ginnfilt skrev:
Skulle man vilja sätta eluttag vid/bakom TV:n så skulle man kunna sätta ett sådant här uttag; "Vägguttag 4-vägs Schneider Exxact".
[bild]
Sån typ kör jag. Funkar fint!
 
Hur mycket Supra 2,5 tror du att du kommer göra av med? Kommer själv behöva en hel del inom kort men har funderat på om man kan köpa på lösmeter från Ahlsell eller om det är hel rulle som gäller. Tror den är på 200M. 100m kanske ligger närmare verkligheten för vad jag behöver. Dela en rulle med mig?
 
_kiM__ skrev:
Hur mycket Supra 2,5 tror du att du kommer göra av med? Kommer själv behöva en hel del inom kort men har funderat på om man kan köpa på lösmeter från Ahlsell eller om det är hel rulle som gäller. Tror den är på 200M. 100m kanske ligger närmare verkligheten för vad jag behöver. Dela en rulle med mig?
Är det den flamskyddade H-modellen du syftar till? Hur ser prisbilden ut på Ahlsell?

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=103170
 
Vill inte outa mina priser offentligt så ja kollar upp och Pm:ar dig
 
Säljer dom supra kablar på ahlsell?
Antar att priset är iallafall bättre än diverse hemmabiobutiker?
 
Japp dom har mer eller mindre komplett sortiment av Supra på ahlsell. Men det kräver ju konto och vad man har för rabatter är ju rätt individuellt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.