Jag ska sätta upp nya hängrännor och stuprör. Är det någon som känner till hur kvalitén är på de som Byggmax säljer?

/Sture

Jag är också nyfiken! Grejorna känns och ser bra ut. hur är det med passform osv? Jag har viss erfarenhet av över- och underbleck. Samma leverantör? En skillnad på blecken från andra tillverkare, typ Icopal, är att man får borra hål för skruvar själv. Plåtarna ser ut som nya efter 2 år ute.

Inga problem, köpte där förra sommaren. Möjligen kan det vara något tunnare än andra fabrikat men de håller för det vanliga (stege mot etc.).

MrE

Jag köpte det en del för ca 5 år sedan och det ser fortfarande ut som nytt, tror det är samma grejer idag. Det är väl först om 50 år som man har facit:)

Har just köpt från Byggmax och monterat själv (fösta gången) och jag upplevde att kvaliteten kändes bra. Sakerna passade i varandra lätt.

Bara positiva omdömen så det låter som jag ska handla där!

Har också köpt där och har inget att klaga på. :D

Fick hem grejer från Beijer idag och deras saker ser exakt likadana ut som byggmax fast hemkört.

Jag har köpt stuprör från Byggmax och dom är helt ok, men akta er för att köpa fotplåt eller annan plåt från byggmax, dom är jättetunna.

Köpte avvattning till garaget på "det lokala byggvaruhuset". Tyvärr hade de bara 26 rännkrokar, och jag behövde 32... For till byggmax och hittade exakt samma rännkrok för en tredjedel av priset... :-/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.