7 411 läst · 16 svar
7k läst
16 svar
Rörvikshus eller Vårgårdahus
Sida 1 av 2
vi har kommit så långt att vi nästa vecka skall bestämma oss vilken husleverantör vi skall välja.Efter många offerter har vi valt att antingen bygga med Rörvikshus eller Vårgårdahus.Priser och standard/tillval är rätt så lika så nu är vår fråga om någon har erfarenhet eller information om någon av dem här som kan bli avgörande i vårt val.
Tack :-/ :-/
Tack :-/ :-/
Hej!!
Jag skulle vilja veta lite om Rörviks i Skåne, vill du dela med dig?? ???
Jag skulle vilja veta lite om Rörviks i Skåne, vill du dela med dig?? ???
Nu kan jag inte hålla tyst längre... :-/
Om ni söker lite här på forumet efter Rörvikshus, så får ni upp alla mina trådar om allt strul jag har haft med dom, och jag är inte ensam... :'(
Problem jag och de andra som bygger i min del av Skåne beror på företagets okunskap och i värsta fall lurendrejerier....
Tyvärr har det visat sig att Rörvikshus själva inte verkar vara intresserade av att hjälpa till det minsta... Till en början var dom väldigt hjälpsamma på Rörvikshus när vi tog kontkat med dom, men det var innan vi skrivit på kontrakten, efter det verkar dom som försvunna....
Vi står nu ett år senare utan hus, en tomt som inte stämmer överens med beskrivningen, och ingen som vill prata med oss...
Om ni frågar mig så hade jag ALDRIG valt Rörvikshus. För er som bor i NV-skåne som vi, så kan det vara til nytta att åka en sväng till Vejbystrand där dom byggt ett antal villor i ett område. Gå runt och knacka dörr och fråga vad dom tycker om Rörvikshus. Efter en eftermiddag där, så väljer ni inte Rörvikshus. Det kan jag lova er... :-/
Om ni söker lite här på forumet efter Rörvikshus, så får ni upp alla mina trådar om allt strul jag har haft med dom, och jag är inte ensam... :'(
Problem jag och de andra som bygger i min del av Skåne beror på företagets okunskap och i värsta fall lurendrejerier....
Tyvärr har det visat sig att Rörvikshus själva inte verkar vara intresserade av att hjälpa till det minsta... Till en början var dom väldigt hjälpsamma på Rörvikshus när vi tog kontkat med dom, men det var innan vi skrivit på kontrakten, efter det verkar dom som försvunna....
Vi står nu ett år senare utan hus, en tomt som inte stämmer överens med beskrivningen, och ingen som vill prata med oss...
Om ni frågar mig så hade jag ALDRIG valt Rörvikshus. För er som bor i NV-skåne som vi, så kan det vara til nytta att åka en sväng till Vejbystrand där dom byggt ett antal villor i ett område. Gå runt och knacka dörr och fråga vad dom tycker om Rörvikshus. Efter en eftermiddag där, så väljer ni inte Rörvikshus. Det kan jag lova er... :-/
Tråkigt att ni haft problem med Rörvikshus.
Säljaren vi varit i kontakt med sitter i Malmö.Han har väldigt bra rykte och är väldigt duktig och vet vad han sysslar med.Ända anledningen att vi tog kontakt med Rörvikshus var pga av alla goda referenser av denna säljaren.Han har både varit försäljningschef på Myresjöhus och Skanska egna hem och för då ca 1år sedan tog han över Rörvikshus i Malmö
Hoppas allt löser sig för er
Mvh
Andreas
Jag har länge varit en trogen läsare, men inte engagerat mig i skrivandet tidigare. Dock vill jag citera Strixx: "Nu kan jag inte hålla tyst längre..."
För det första så vill jag hänvisa till Marlénes inlägg "Diskutera säljare". Där står klart och tydligt att man inte ska ge sig på och hänga ut enskilda individer utan endast prata om husföretagen som helhet. Denna regel följer du Strixx INTE. (Märkligt att sådana inlägg inte stoppas!)
För det andra begriper jag inte vad som har gått snett mellan dig och husföretaget. Kan det möjligen vara så att det beror på dig och ditt agerande. Det är som bekant inte "ens fel att två träter".
Avslutningsvis kan jag ju meddela att din sista kommentar om dörrknackning i Vejbystrand INTE kommer att ge det resultat du beskriver. Jag har själv byggt där och har inget att klaga på. De grannar jag småpratar med ibland har inte heller uttalat något missnöje, utan verkar mycket nöjda med sina hus och sin affär.
Visst hade vi lite strul vid andraleveransen, vissa saker kom lite senare, men i det läget gjorde säljaren ALLT för att se till att vi fick vad vi skulle. Vi hade och har fortfarande en mycket god kontakt med honom. Jag begriper som sagt inte alls kritiken.
Så välkommen den som vill knacka dörr - av mig får ni bara höra sanningen och den stämmer inte alls med Strixx beskrivning av Rörvikshus!
För det första så vill jag hänvisa till Marlénes inlägg "Diskutera säljare". Där står klart och tydligt att man inte ska ge sig på och hänga ut enskilda individer utan endast prata om husföretagen som helhet. Denna regel följer du Strixx INTE. (Märkligt att sådana inlägg inte stoppas!)
För det andra begriper jag inte vad som har gått snett mellan dig och husföretaget. Kan det möjligen vara så att det beror på dig och ditt agerande. Det är som bekant inte "ens fel att två träter".
Avslutningsvis kan jag ju meddela att din sista kommentar om dörrknackning i Vejbystrand INTE kommer att ge det resultat du beskriver. Jag har själv byggt där och har inget att klaga på. De grannar jag småpratar med ibland har inte heller uttalat något missnöje, utan verkar mycket nöjda med sina hus och sin affär.
Visst hade vi lite strul vid andraleveransen, vissa saker kom lite senare, men i det läget gjorde säljaren ALLT för att se till att vi fick vad vi skulle. Vi hade och har fortfarande en mycket god kontakt med honom. Jag begriper som sagt inte alls kritiken.
Så välkommen den som vill knacka dörr - av mig får ni bara höra sanningen och den stämmer inte alls med Strixx beskrivning av Rörvikshus!
Om man klickar på din profil så ser man att du registrerade dig idag, vid lunch... Trogen läsare var det ja...mjon60 skrev:
Det förklarar att du missat många av mina andra inlägg... :-X
Jag har ingenstans nämnt någon vid namn. Inte heller anklagat någon öppet, utan helt och klart redovisat för hur jag har upplevt mina kontakter.mjon60 skrev:
Om du läser mina inlägg ser du säkert många inlägg där jag även skriver positiva saker om Rörvikshus.
Men vad som är klart är att representanter för företagen inte får lägga inlägg här på forumet, under falska föreläggningar...
Det är självklart. Jag har ingående tidigare berättat för gången i vårt ärende. Jag har till och med försvarat Rörvikshus, och skyllt mycket på kommunen i vissa inlägg. Men det måste ha missats....mjon60 skrev:
Jag berättar bara för andra om mina erfareneheter ännu en gång, och jag tycker Rörvikshus kunde sköta detta mycket bättre än dom gjort...
Till exempel ringa tillbaks när man sökt dom i 2 månader, och dom först ringer efter att läst detta inlägget här på forumet... Det är väl inget personligt eller konstigt förhållningssätt från min sida??
Du verkar ta kritiken personligt???mjon60 skrev:Avslutningsvis kan jag ju meddela att din sista kommentar om dörrknackning i Vejbystrand INTE kommer att ge det resultat du beskriver. Jag har själv byggt där och har inget att klaga på. De grannar jag småpratar med ibland har inte heller uttalat något missnöje, utan verkar mycket nöjda med sina hus och sin affär.
Den erfarenheten har inte jag. Jag har vänner till vänner som bor där och inte är nöjda. Jag har blivit kontaktad här på forumet av andra i området som inte är nöjda.. Klart att det finns nöjda kunder också. Inget att snacka om. Men det har jag aldrig förnekat...
Så vem är du? Jag trodde jag hade hälsat på alla i området? Men jag har slarvat..
Vad ska man titta på såpor på tv för, när verkligheten bjuder så mycket intressantare skådespel, med riktiga människor som aktörer!!!?
Det är ju svårt att bedömma vem som har rätt och fel i en konflikt, men nog verkar det som om Strixx har endel poänger...
Det är ju svårt att bedömma vem som har rätt och fel i en konflikt, men nog verkar det som om Strixx har endel poänger...
Nej då Strixx,
Jag tar inte din kritik personligt! Jag vill bara få lite balans i denna debatt. Forum av den här typen har nämligen en tendens att bli rena klagomuren där skribenter överträffar varandra i att berätta alla negativa upplevelser och missförhållanden.
Var är då alla nöjda kunder? Jo, de är tysta! Det är nämligen så vi människor fungerar.
Låt mig ge ett exempel: Du går in i en mataffär och köper en bit kött som du sedan tillagar och den blir superb. Går du tillbaka till affären efteråt och berömmer dem för deras fina kött? Nej, du tar för givet att det ska vara bra, så du håller tyst. Hade det däremot varit av sämre kvalitet eller rent av dåligt, hade du garanterat gått dit och klagat. Kanske rent av skrivit en insändare om affärens usla vara.
Köper du en tröja som håller formen många tvättar, berömmer du inte heller. Du tar det för givet. Krymper den så klagar du. Det är som sagt så vi människor fungerar.
Dessutom är det så att i detta forum kan man skriva precis vad som helst, både sanningar och lögner OCH man förblir oemotsagd eftersom den andra parten inte har rätt att komma till tals.
Men som sagt, min avsikt var att ge lite balans i detta och betona att jag och säkert många med mig är nöjda. Visst händer det att allt inte går som på räls, men det undrar jag om någon husleverantör kan skryta med.
P.s. Man behöver inte vara registrerad för att läsa i detta forum d.s
Såpaskådisen
Jag tar inte din kritik personligt! Jag vill bara få lite balans i denna debatt. Forum av den här typen har nämligen en tendens att bli rena klagomuren där skribenter överträffar varandra i att berätta alla negativa upplevelser och missförhållanden.
Var är då alla nöjda kunder? Jo, de är tysta! Det är nämligen så vi människor fungerar.
Låt mig ge ett exempel: Du går in i en mataffär och köper en bit kött som du sedan tillagar och den blir superb. Går du tillbaka till affären efteråt och berömmer dem för deras fina kött? Nej, du tar för givet att det ska vara bra, så du håller tyst. Hade det däremot varit av sämre kvalitet eller rent av dåligt, hade du garanterat gått dit och klagat. Kanske rent av skrivit en insändare om affärens usla vara.
Köper du en tröja som håller formen många tvättar, berömmer du inte heller. Du tar det för givet. Krymper den så klagar du. Det är som sagt så vi människor fungerar.
Dessutom är det så att i detta forum kan man skriva precis vad som helst, både sanningar och lögner OCH man förblir oemotsagd eftersom den andra parten inte har rätt att komma till tals.
Men som sagt, min avsikt var att ge lite balans i detta och betona att jag och säkert många med mig är nöjda. Visst händer det att allt inte går som på räls, men det undrar jag om någon husleverantör kan skryta med.
P.s. Man behöver inte vara registrerad för att läsa i detta forum d.s
Såpaskådisen
Jo, det är här man klagar. :-/ Eller så tycker jag det faktiskt väldigt ofta är FRÅGOR, och inte klagomål. Frågor om hur folk ska ta sig ur olika knepiga situationer.mjon60 skrev:
Om du är en trogen läsare hade du också uppmärsammat detta. Det är inte alls många trådar som är rena klagomål. Och jag upplever inte detta forum som en klagomur.
Om du gör det, varför läser du det då?
Detta forum har nog faktiskt hjälpt många mäniskor som hamnat i knepiga situationer. Så att skitkasta forumet har du nog inte mycket för!!! >
Nej, jag hade berömt mig själv för att jag är en superb kock...mjon60 skrev:Låt mig ge ett exempel: Du går in i en mataffär och köper en bit kött som du sedan tillagar och den blir superb. Går du tillbaka till affären efteråt och berömmer dem för deras fina kött? Nej, du tar för givet att det ska vara bra, så du håller tyst. Hade det däremot varit av sämre kvalitet eller rent av dåligt, hade du garanterat gått dit och klagat. Kanske rent av skrivit en insändare om affärens usla vara.
Det är så vitt jag förstått fritt fram för husföretagen att ha en egen tråd. Så här har du helt fel. Men dom ska föra sina diskutioner under sina egna trådare.mjon60 skrev:
Nej det har du helt rätt i. Men till skillnad från alla andra sådana här trådar på detta forum, så är det bara jag som varit oemotsagd med mina dåliga erfarenheter.mjon60 skrev:
Om du läser tråden om Eksjöhus till exempel, så har stackrn som råkade ikläm där, fått massor av mothugg av folk som är nöjda med sina Eksjöhus.
När det kommer till Rörvikshus, så är det bara du som inte håller med.
Om du slåt upp trådar där folk frågar om erfareneheter från tex Älvsbynhus, så överöses dom med beröm från nästan alla...
Man behöver inte vara registrerad ens för att skriva härmjon60 skrev:
Frågor:
Vilken husmodell har du byggt, om jag får fråga.
De flesta här brukar stolt berätta vilket hus dom har byggt... ;D Själv skulle jag bygt ett Villa Sten... Verligen vackert hus...
Är det någon som har erfarenhet utav Rörvikshus någon annanstans än nord västra Skåne? Vi är väldigt nära att skriva avtal med Rörvikshus i Malmö men allt skriveri här gör oss tveksamma.Mycket hänger så klart på byggaren och säljaren men ni som har haft problem med Rörvikshus har det även varit från Rörvikshus eller enbart byggaren och säljaren?
Vi hade oxå tänkt och bygga Rörviks hus eller Myresjö hus men det blir nog ett VårgårdaHus Ekenäs.
Vi tänker bygga i Sjöbo kommun. Vi hade 5 olika hus företag som vi valde mellan. När vi pratde med dom olika husföretagen så föll det bort en efter en. Rörviks hus kändes inte så seriöst tror inte deras prisblid håller hela vägen utan risken för mer kostnader under bygget. Myresjö är så stora men det känns som dom inte bryr sig om sina kunder! utan har dålig tid att lyssna på kunden dom föll bort! men när vi hade pratat med med VårgårdaHus i Malmö det kändes mycket bra säljaren verkar vara intresserad att hjälpa oss med vårt drömhus vi fick ett stort förtroende för han som kom hem till oss vid första träffen. sedan har allt fungerat utmärkt med service o svar från säljaren så vi bestämde vi oss för att bygga ett Vårgårdahus.
vi tycker det är viktigt att säljaren bry sig och det känns tryggt i en sådan stor affär.
Nu väntar vi på att lånen skall bli klara o avstyckning på tomten Sedan skall vi börja bygga Villa Ekenäs.
Vi tänker bygga i Sjöbo kommun. Vi hade 5 olika hus företag som vi valde mellan. När vi pratde med dom olika husföretagen så föll det bort en efter en. Rörviks hus kändes inte så seriöst tror inte deras prisblid håller hela vägen utan risken för mer kostnader under bygget. Myresjö är så stora men det känns som dom inte bryr sig om sina kunder! utan har dålig tid att lyssna på kunden dom föll bort! men när vi hade pratat med med VårgårdaHus i Malmö det kändes mycket bra säljaren verkar vara intresserad att hjälpa oss med vårt drömhus vi fick ett stort förtroende för han som kom hem till oss vid första träffen. sedan har allt fungerat utmärkt med service o svar från säljaren så vi bestämde vi oss för att bygga ett Vårgårdahus.
vi tycker det är viktigt att säljaren bry sig och det känns tryggt i en sådan stor affär.
Nu väntar vi på att lånen skall bli klara o avstyckning på tomten Sedan skall vi börja bygga Villa Ekenäs.