Posta gärna lite bilder.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Är det själva trafon eller en dimmer du hittat?

Står det något på den? :)

Indeed, en bild är nästan ovärderlig...

Kanske både och. Med "dimmer" kanske det är de två tryckknapparna som avses? Den faktiska dimmern kanske bara är 1 till antalet och kan sitta någon annanstans, och transformatorn till spottarna, om det finns en sådan, kan i sin tur vara inbyggd i dimmern eller separat, på ett tredje ställe... Försök fota allt du hittar. Och bryt gärna strömmen innan du lossar på strömbrytare och kåpor.

Kan inte lägga upp några bilder med iPad , får de inte att funka. På grejen bakom locket står det "orsam halotronic htm 150/240-250 dimmable with leading (inductive load) and trailing edge phase control"

Transformatorn sitter separat i en slits med ventrör

Då är det transformatorn.

Leta vidare och du ska hitta en dimmerpuck också :)

Kan eventuellt sitta bakom någon av tryckknapparna.

Försök följa trådarna som är anslutna till L och N på transformatorn, dessa trådar kommer ganska sannolikt från den dosa där själva dimmerpucken sitter

Dosdimmern sitter troligtvis bakom någon av brytarna. Där skulle jag kolla först i alla fall.

//Patrik

..och jag som öppnade tråden och trodde den handlade om spottbesvär. :surprised:

spotta1.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska börja mecka imorgon och skruva loss brytarna , får tacka för hjälpen så länge så får vi se om jag skriker till igen senare :)

Min bäste Patrik_Hed.

Marran_1989 skrev:
Ska försöka ladda upp. Sitter på en iiPad så vet inte om det funkar. Jag har 2 dimmrar som styr spottarna. [bild][bild][bild]
Jag hänger med, men felet med mig är att jag utgår från vad jag läser/hör i första skedet, SEN kommer frågorna precis som i mitt inlägg. Något fel med det.

P.S Jag var i Finland och tittade på LED armaturer innan du var torr. e076.gif

Redigerat:
;)

//Patrik

Jag var inte helt säker!! smiling-kitten.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
men OK.

Lasse G

Dosdimmern upphittad ( bakom en rotdosa i en slits) och bytt. Nu funkar det kanon :) tack för svar

• Gilla
LGG-01 och 1 till
  • Laddar…
Härligt! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.