Hej,
Jag är ute efter ett program där jag kan köra detalj-ritningar och fasadritningar som dom ser ut när en aritekt har gjort en ritning för ett bygglov. Är det Sånt som kostar massor med pengar eller finns det något basic?
Finns det några förslag?
Jag är ute efter ett program där jag kan köra detalj-ritningar och fasadritningar som dom ser ut när en aritekt har gjort en ritning för ett bygglov. Är det Sånt som kostar massor med pengar eller finns det något basic?
Finns det några förslag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Borde väl gå att använda Sketchup till det?
Nej, det går inte att ställa in. Man låter helt enkelt bli att rita på höjden.kalssone skrev:
Men å andra sidan är det sällan någon vits med att rita i 2D. Det är enklare att rita upp sakerna som de verkligen ser ut, i 3D. När man sen skriver ut det blir det ju automatiskt 2D.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Sketchup går att ställa i ett "2D-läge".
Sök på det så hittar du en guide, jag gjordie så själv när jag skissade upp lägenheten.
Sök på det så hittar du en guide, jag gjordie så själv när jag skissade upp lägenheten.
Det var ju en bra idé. Hur kommer byggnadsnämnden att reagera om de i stället för ritningar får en perfekt skalmodell av det tänkta huset?Martin_B skrev:
I värsta fall blir de så förtjusta att de i fortsättningen kommer att begära att alla bygglovsansökningar ska åtföljas av en modell. Fast de lär få bygga ut sitt ritningsarkiv.