Tänkte sätta duschväggar i badrummet men har lite svårt att bestämma mig, så tänkte se om någon har villa kalmar och satt in duschdörrar som är runda eller raka och hur resultatet blev, då toan redan är ganska liten så kanske ni har något tips? Eller kanske rent av bättre med badkar och hur ni gjorde?

Gärna bilder och ifrån vilken smålandsvillan som helst. :)

gärna vad ni tycker om 90x90 eller om det är bättre med 80x80?

Någon??

Får ni ens in 90x90? Jag mätte precis i vårt Kalmar och 90 cm. hamnar nån centimeter in på toalettstolen.

Vi har inte monterat någon vägg ännu, men funderar på en rak 80x90.

Jag har en enkelvägg som är halvrund och kan fällas In hela vägen mot väggen så det försvinner, 875mm djup och monterad på ca 750mm från vägg mot toalett.

Jag har sett andra som har 90x90 men har själv tyckt att de blir tajt men det är sådana som man fäller in. Därför jag gärna vill ha tips och bilder på hur andra gjort för att själv bestämma hur vi ska göra :)

sandra du har inte lust att visa bild?? Såg någon som satt två raka väggar och vet inte riktigt om jag gillade de raka, men hade gärna velat se de igen men hittar de inte någonstans :)

Bild kommer här! :) IMG_4422.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har en enkel 90-vägg som är böjd. Sitter precis som bilden ovan.

Är ni nöjda med resultatet?? Har aldrig sett detta innan med en böjd vägg, bara sett raka. Vart hittar man dessa väggar?? När ni duschar skvätter mycket ut rakt fram eller gör böjen att vattnet håller sig där?? Tänkte ha någon hylla eller så framför med handdukar :) Tack för att du visa bild :))

någon annan som har en annan lösning??

Jag är jättenöjd! Skönt att man kan fälla in, och det skvätter inte jättemycket ut, ca 50 cm och då har jag som du ser på bilden en ganska stor takdusch som skvätter en del :)

Köps där man köper badrumsinredning! Finns från flera leverantörer tex inr. Min kommer från invitera :)

Vi har kört helt utan duschväggar i ett par år och det har funkat helt ok. Tycker inte att det behövs två stycken.

Ok ska kolla in detta :)

Danne jag tycker det är lite jobbigt med vara draperi, har småbarn och hon kan inte hålla i duschen utan att skvätta ner hela badrummet ;) dock är jag helt kär i mitt draperi så de kommer bli svårt att skiljas åt av ;)

så antingen duschvägg eller badkar :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.