Hoppas vi får se hur den hanterar blötsnö :) video :D

Vi har sällan blötsnö i Luleå som tur är..

Jag har en Husqvarna snöslunga som har funkat i 6 år utan problem. Jag har dessutom en Husqvarna Automower robotgräsklippare som är kanon. Nu undrar jag när första robotsnöslungan kommer på marknaden som skottar snö på natten när man sover? Långsökt, men vem trodde för 30-40 år sedan att det skulle finnas en robotgräsklippare 2012!:)

Krille57 skrev:
Nu undrar jag när första robotsnöslungan kommer på marknaden som skottar snö på natten när man sover?
Låter som en bra inspirationskälla till en slaskig skräckfilm... Ser tänkbara titlar framför mig. "Robotslungorna anfaller" eller varför inte "Mördarvirus smittar datorslungorna"... :eek:

Men vem vet om några år kanske de är här... :D

Vore kul o se lite film på den går i snön vi har ju sett hur den kom upp ur lådan, har ca 10 cm snö utanför. Har aldrig kört 2-stegs slunga, min 1 stegare klarade detta bra igår. Vid vilken gräns kan man köra premium 24 maskinen? (Kom på om matarskruvarna får svårt att skyffla snön om det fungerar bäst med mer snö?)

Grabbar håll er till ämnet

Redigerat:
Vi har så lite snö i Luleå att jag endast behövt sopa av trappen. Gången in till huset har typ 1-2cm och det har vi trampat ner..

ullberg
Jag är innerligt glad för min Toro 828 OXE, bor ju i stockholmsområdet, och där var det lite mer än att sopa av trappen igår, så den fick visa vad den gick för. Funkade riktigt bra även om det hördes på varvtalet när man drog genom snövallarna plogbilen dragit upp. Tyvärr ingen film, igår var det inte riktigt läge att slänga fram kameran...

/U

Inte mycket till bild, men det är den enda jag har. Det visade sig att grannen smygfotade mig.. :) någon video kommer jag nog inte fixa, men det finns andra som lagt upp på YouTube..

Slungan fungerar bra, men jag har ingen erfarenhet av andra modeller.. Idag var första gången jag körde slunga. :beer:

Sent from my Nexus 7 using Byggahus

Kanske skulle bifoga bilden också... :rolleyes:

Sent from my Nexus 7 using Byggahus

• uploadfromtaptalk1355079809129.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går i tankarna att köpa snöslunga, en elektrisk sådan då.
Hur är era erfarenheter kring modellerna Alpina AS 45E (Stiga modell?) samt den som Jula säljer(Meec..) ?
Vilken känns bäst kring kvalité, styrka och gedigen byggd ?
Reservdelar....
Orkar de 10-15cm snö

Den strörsta fördelen är just att de är tystare än de bensindrivna.

mortimer skrev:
Går i tankarna att köpa snöslunga, en elektrisk sådan då.
Hur är era erfarenheter kring modellerna Alpina AS 45E (Stiga modell?) samt den som Jula säljer(Meec..) ?
Vilken känns bäst kring kvalité, styrka och gedigen byggd ?
Reservdelar....
Orkar de 10-15cm snö

Den strörsta fördelen är just att de är tystare än de bensindrivna.
10-15 cm bör inte vara några problem, om det inte är blötsnö. Största problemet med elektriska slungor är väl sladden. Finns massor av filmer på youtube om du vill kolla kapaciteten. Ganska imponerande :)

Testade att maxa intaget med lätt snö:
1355487290100.jpg
Skapa konto
1355487332857.jpg
Skapa konto

Det gick utmärkt!

Klart lilltjejen ska ha en rondell :D
1355487343264.jpg
Skapa konto

• Gilla
linden1977
  • Laddar…
P
köpte oxå en snöslunga idag.. får den dock nästa vecka men då j-klar ska det skottas snö :wow:

fast det är ingen man går med så det kanske inte räknas :surprised:

Riktigt grym slunga det där :)
vi har haft lite torr fin snö idag kom det stora blöta flingor.. Försökte köra igång min gamla 1-stegare men den gick inte så bra.. (Dör efter en stund sedan tänder den inte igen, känns som alla grannar gapflabbar bakom gardinerna ;))

24tum är nog lagom brett, får försöka se vilken plats man kan göra i garaget. Bombas hur lång är maskinen? Kanonfin gång förresten

snöslunga.jpg
Skapa konto

• Gilla
oobum och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.