91 148 läst · 255 svar
91k läst
255 svar
Fullkomlig helrenovering av lägenhet
Epoq svarade att det blir en reklamation. Skickade drygt 100 bilder på OLIKA skador.
Har dock en täcksida som är jättefin, men alla andra var trasiga. Sommarjobbare? Lång måndag?
Jag tog tag i projektet att få fast 60cm sockellådan i 80skåpet.
Gick nästan för bra. Undrar lite när jag kommer på jag gjorde fel
Har dock en täcksida som är jättefin, men alla andra var trasiga. Sommarjobbare? Lång måndag?
Jag tog tag i projektet att få fast 60cm sockellådan i 80skåpet.
Gick nästan för bra. Undrar lite när jag kommer på jag gjorde fel
Imponerande jobb! Har aldrig dragit på mig en totalrenovering utan det blir mer småprojekt lite här och där.
Jättesnygga klinkers i köket som ni lade i halvförband. Lade ni dem själva eller var det en firma? Jag blev avrådd så stora avlånga klinkers pga att de tydligen ska vara knepiga att få snyggt då de är något böjda. Blev vanliga 20x20 istället.
Ser fram emot en fortsättning, håll ångan uppe båda två! Det tar på krafterna och humöret att bo i en byggarbetsplats.
/S
Jättesnygga klinkers i köket som ni lade i halvförband. Lade ni dem själva eller var det en firma? Jag blev avrådd så stora avlånga klinkers pga att de tydligen ska vara knepiga att få snyggt då de är något böjda. Blev vanliga 20x20 istället.
Ser fram emot en fortsättning, håll ångan uppe båda två! Det tar på krafterna och humöret att bo i en byggarbetsplats.
/S
Det var min bästa barndomskompis som satte plattorna. Hans första kommentar var i stil med "jävla bra kvalite detta! Stenhårda! Lär kunna köra pansarvagn över dom!" Efter 3 felspräckta plattor lät det mer "jävla skräp! Går ju inte arbeta med.."steve5432 skrev:Imponerande jobb! Har aldrig dragit på mig en totalrenovering utan det blir mer småprojekt lite här och där.
/S
Tack så mycket!
Vi kämpar och står i, men nu känns det som att vi kommer någon vart igen
Fått dit alla sockellådor, och nästan alla handtag. Just nu står det lite stil för lådkylen som var tänk att sitta i den utstickande delen av köket har Ikea bestämt sig för att sluta med. Och liknande fast annat märke kostar ca 16000 spänn. Kul. Verkligen. >_<
Och alla täcksidor, passbitar och sockellister ser ut som "&:82!&! så vi väntar på besked från tillverkaren.
"Öppningen" som syns i skåpen är för inbyggnadsmikro, men vi trollar nog ihop någon egen lösning där. Vi var inte bereda på att en mikro, fast för inbyggnation skulle kosta 5-10gånger mer "bara för att dom kan".
Sen obligatorisk skada. Längesen sist! Så jag tänkte att jag borrar hålen till handtagen, håller en ekparkettsbit bakom för att få en snygg utgång av borrhålet, gick bra första 15 gångerna, men av någon anledning gick borren rakt genom lådfronten och ekbiten med en väldig fart, antagligen prickade jag ett redan borrat hål sedan tidigare, och såklart min hand som höll "offerbiten". Tips till andra - snabbt roterande träborr och händer hör inte ihop. Eller dom sitter väldigt snabbt ihop faktiskt.
Och alla täcksidor, passbitar och sockellister ser ut som "&:82!&! så vi väntar på besked från tillverkaren.
"Öppningen" som syns i skåpen är för inbyggnadsmikro, men vi trollar nog ihop någon egen lösning där. Vi var inte bereda på att en mikro, fast för inbyggnation skulle kosta 5-10gånger mer "bara för att dom kan".
Sen obligatorisk skada. Längesen sist! Så jag tänkte att jag borrar hålen till handtagen, håller en ekparkettsbit bakom för att få en snygg utgång av borrhålet, gick bra första 15 gångerna, men av någon anledning gick borren rakt genom lådfronten och ekbiten med en väldig fart, antagligen prickade jag ett redan borrat hål sedan tidigare, och såklart min hand som höll "offerbiten". Tips till andra - snabbt roterande träborr och händer hör inte ihop. Eller dom sitter väldigt snabbt ihop faktiskt.
Redigerat:
Tack!simpa81 skrev:
Ja, det var verkligen en idiotgrej. Jag jobbar med risker varje dag, men såfort jag kommer hem kopplar jag av och tänker mig inte för. (Gör en smilie för en gubbe som skjuter sig själv)
Kids : offerbit på baksidan KAN fungera, men inte i 100% av gångerna, så håll ej handen där. Lyssna på fabro
Redigerat:
Den där blå färgen i kombination med golvet blev snyggt. Vet du tillverkare och färgkoder på dem?Kattvovven skrev:Katastrof. Taket spricker? Vad är fel? ( Får höra från hantverkarna att det är jag som slarvat med att sätta taket så dom kan faktiskt inte stå för att det spricker.
Även börjat testa lite färger till garderoben, första metalic rosa var.. finare på bild än i verkligheten, blått blir det! Andra rummet som nästan är klart. Vi har nu flyttat in permanent i lägenheten och börjar tänka i zoner, vilka rum ska saker stå i, hur ska vi hålla dammet borta osv osv. Puh!
Tackar, kan komma till användning när jag själv ska måla lite.Kattvovven skrev:
(Ps, inga grannar som klagar på er minst sagt omfattande renovering? Hade en granne som sågade och hamrade i sin bostadsrätt fram till ettiden på natten och kände mig stundtals lite indignerad på honom...)
Faktiskt inte. Vi har nog alltid varit bra på att planera jobb så att man gör det som låter på dagarna, och göra det som är tyst sent. Vi har dock varit övernitiska, så vi har börjat låta mera efter att kollat med grannarna vad som hörs. dammsuga med monstersugen kan man tydligen göra dygnet runt, den hörs inte!limstift skrev:
För övrigt får vi utbytes täcksidorna 21januari. så köket står still tills dess. Återkommer med bilder såfort vi får dom