Hoppas jag inte trycker tummen i ögat på nån när jag säger att jag har pellets och jag tycker det funkar bra.

Dropdead när du skriver att det går 2 pallar i månaden när det är riktigt kallt...
så tycker jag det känns lite mycket.. Jag värmer i dagsläget ca 150kvm boyta +ca 40kvm källare
till ca 23°C det gick ca 2 säckar om dagen när det var som kallast förra vintern det blir ca 48 säckar i månaden skall tillägga att då var övervåningen oisolerad 220mm isolering i golvbjälklaget mot övervåningen samt det var många hål upp på vinden där värmen försvann. det känns som du först skall kolla isolering fönster mm.. Jag tycker inte du skall slänga ut nått som flera föreslår... om du har låg framtemp koppla då in t.ex värmepump och toppa med pellets när det blir riktigt kallt. Men först kolla vart värmen tar vägen.. t.ex låt nån värmefotografera huset.

En annan sak att fundera på är husets ventilationssystem. Om det är ett gammalt hus med självdrag, så är det bra om murstocken värms upp, dvs ngn form av panna. Annars kan det hända att du utöver nytt värmesystem också behöver fundera på mekanisk ventilation för att undvika fukt etc.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.