10 624 läst · 11 svar
11k läst
11 svar
Elit VS Trarydfönster
Ska byta ett antal fönster och altandörrar på vårt hus och har låtit en byggfirma ta fram lite priser på traryd och elitfönster.
Vi ska ha 3glas,vita i aluminium med lösa spröjs och ska vara vändbara
Dom priser jag fick var 102000 för trayd och 110000 för elit.
Gillar traryd mer till utseendet då man inte ser "gångjärnen" på sidorna av fönsterna så valet var inte så svårt för för nån vecka sen.
Nu har jag låtit en annan firma ta fram ett pris på bara elit( dom säljer inte traryd) och då kan dom sälja dom för 75000..
Hur hade ni gjort, det är knappast värt 30 000 mer för att slippa "gångjärnen" på sidorna?
Skiljer det mycket annars på elit och traryd, funktion,kvalite garanti mm?
Tacksam för svar.
Vi ska ha 3glas,vita i aluminium med lösa spröjs och ska vara vändbara
Dom priser jag fick var 102000 för trayd och 110000 för elit.
Gillar traryd mer till utseendet då man inte ser "gångjärnen" på sidorna av fönsterna så valet var inte så svårt för för nån vecka sen.
Nu har jag låtit en annan firma ta fram ett pris på bara elit( dom säljer inte traryd) och då kan dom sälja dom för 75000..
Hur hade ni gjort, det är knappast värt 30 000 mer för att slippa "gångjärnen" på sidorna?
Skiljer det mycket annars på elit och traryd, funktion,kvalite garanti mm?
Tacksam för svar.
Det är nog mest en smaksak. Själv tycker jag SP/Traryd är snyggare men dolda beslag och profilerade invändigt. Som hantverkare tycker jag även att installationen av SP är smidigare då karmhåler sitter längst in på karmen och man ej behöver öppna fönstret för att montera fast.
Kolla U-värdet. Dom nyaste SP har 1.1
Mvh Michael
Kolla U-värdet. Dom nyaste SP har 1.1
Mvh Michael
Kan du få det priset på Elitfönster, så bör du få samma pris på Trarydfönster,
gå till någon annan brädgård, och be att få en offert på Trarydfönster
gå till någon annan brädgård, och be att få en offert på Trarydfönster
Traryd och sp fönster är fina fönster och är samma fönster, det som skiljer mellan sp och traryd är att traryd inte har den lilla profilfräsningen på karmen.
Tänk på att även jämföra u-värdet. Att det är 3-glas säger inte så mycket.
Ett fönster med bra u-värde kostar självklart mer.
Ett fönster med bra u-värde kostar självklart mer.
Medlem
· Västra Götaland
· 36 inlägg