14 114 läst · 22 svar
14k läst
22 svar
Tips - jordborr
Sida 1 av 2
Jag fick min jordborr igår!
Självklart var jag tvungen att springa ut och borra ett hål...
Jodå, lätt som en plätt! I min stenrika morän en bit ner tog det väl ungefär 5 minuter att borra knappt en meter - klart godkänt. Det var nästan jobbigare att skyffla igen hålet än att borra det.
Självklart var jag tvungen att springa ut och borra ett hål...
Jodå, lätt som en plätt! I min stenrika morän en bit ner tog det väl ungefär 5 minuter att borra knappt en meter - klart godkänt. Det var nästan jobbigare att skyffla igen hålet än att borra det.
Jag köpte en 175 mm. Den verkar vara lagom till lite allt möjligt.
I jorden jag borrade igår blev nog hålet runt 22cm innan man var klar, jag kan tänka mig att det blir finare borrväggar om man borrar i lerjord eller packad mylla.
I jorden jag borrade igår blev nog hålet runt 22cm innan man var klar, jag kan tänka mig att det blir finare borrväggar om man borrar i lerjord eller packad mylla.
Nå'n som testat Julas borr då?
Snåljåpen
Snåljåpen
Tyvärr, det här är ett proffsforum va.
Prova din billiga fråga på www.hobbyprylar.org.
Prova din billiga fråga på www.hobbyprylar.org.
Har du testat jordiseringen? Är det så fantastiskt som uppfinnaren säger att det är?Pelle skrev:
Det där med att vattna på djupet har jag anammat. Har tryckt ner kabelslangar till alla träd och buskar som vi planterat och det funkar ännu så länge jättebra. Sen låter det ju förstås bra om man kan få ner näringen på djupet också...
Är den här jordborren så bra som ni säger...Ge mig några bra argument att säga till "vaktmästar´n" så att han blir tillräckligt intresserad av detta nya verktyg...Hans älskar nya grejer/maskiner/verktyg och det är ofta enda sättet att få igång honom...(jag vill ha nytt staket men han tycker inte det behövs.. )